| کد خبر: 235760 |

مشقات سنگینِ کارگران اسکله، تخلیه و بارگیری

کار در ارتفاع و رفت و آمد با مینی‌بوس‌های زهوار دررفته!

نفراتی که در ارتفاع ۱۸ و ۲۶ متری روی جرثقیل‌ها و مکنده‌ها کار می‌کنند با حداقل تجهیزات ایمنی و نظارت ایمنی از سوی اداره کار ( مرجع ناظر مستقل دولتی) بدون پرداخت حق ارتفاع که هیچ آیتمی بابت تخصص و نوع کار خود دریافت نمی‌کنند.

تین نیوز

یک فعال صنفی از رنج‌های کارگران بنادر می‌گوید؛ کارگرانی که روزهای متوالی بدون استراحت و تعطیل‌کاری کار می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، محمد صالحی پور باورصاد (دبیر اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندرامام و ماهشهر) اظهار داشت: به تازگی اعلام شد بندر امام رشد ۲۴ درصدی را در سال جدید تجربه کرده است؛ اما باید پرسید این رشد چگونه حاصل شده؟ آیا یک دکمه زدید و توان تخلیه و بارگیری ۲۴ درصد افزوده شد؟ آیا تجهیزات جدیدی نصب شده؟ جواب خیر است و این فشار و کار بیش از حد نیروهای اسکله، تخلیه و بارگیری است علی‌الخصوص شرکت سهند که غریب به هشتاد درصد تخلیه بارگیری محصولات اساسی نظیر گندم، سویا، دانه‌های روغنی و ذرت را که بصورت فله تخلیه می‌شوند، را به عهده دارد.

وی افزود: نفراتی که در ارتفاع ۱۸ و ۲۶ متری روی جرثقیل‌ها و مکنده‌ها کار می‌کنند با حداقل تجهیزات ایمنی و نظارت ایمنی از سوی اداره کار ( مرجع ناظر مستقل دولتی) بدون پرداخت حق ارتفاع که هیچ آیتمی بابت تخصص و نوع کار خود دریافت نمی‌کنند، بار اصلی را بر دوش دارند؛ نفراتی که در معرض خطرات کار فوق سنگین از یکسو و آلودگی سموم و کودهای شیمیایی آغشته به محصولات فله از سوی دیگر هستند و در نبود هیچگونه تجهیزات بهداشتی موثر، وضعیت‌شان به شدت نامناسب است؛ در کنار اینها شیفت وحشتناکه شش روز صبح‌کار، شش روز شبکار و یک روز استراحت دوازده ساعته را به مصائب غیر قانونی آنها اضافه کنید.

صالحی پور باورصاد اضافه می‌کند: این نیروها مجبور به اضافه کاری چهار ساعت روزانه هستند و باید اضافه کرد با توجه به ماهیت مستمر کار این عزیزان، قرارداد مستقیم بصورت بلندمدت با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل باید برایشان اجرا شود؛ این متن صریح قانون است؛ اما اگر گمان کردید مصیبت‌های این بزرگواران تمام شده اشتباه کردید؛ این رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی در حالی در این گرمای غالبا بیش از پنجاه درجه‌ی خوزستان و رطوبت بالای نود درصد ساحل جانفشانی می‌کنند که هیچ حق بدی آب و هوایی هم دریافت نمی‌کنند و حتی در این ایام کرونا ایاب و ذهاب آنها در مینی‌بوس‌های زهوار دررفته‌ی شانزده نفره که هفده نفر سوار می‌کرد، صورت می‌گرفت.

به گفته وی، اگر صادق باشیم باید بگوییم این رشد چند ده درصدی و این کاخ‌های پیمانکاران، همگی بر رنج‌های انبوه این کارگران زحمتکش بنا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.