| کد خبر: 181256 |

متخلفین قانون منع به کارگیری بازنشستگان دادگاهی می‌شوند

معاون نظارت مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس وظیفه پایش اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را برعهده دارند و متخلفین از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

تین نیوز

معاون نظارت مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس وظیفه پایش اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را برعهده دارند و متخلفین از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، غلامرضا اسدالهی در خصوص اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: اجرای این قانون از طرف معاونت نظارت مجلس پیگیری می‌شود، جدیدا احکام مربوط به این موضوع را در کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس را استخراج کرده‌ایم و به کمیسیون اجتماعی ارائه شده است تا این کمیسیون از دستگاه‌های مختلف اجرای قانون را بخواهد.

کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان را پایش می‌کنند

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افراد مشمول این قانون نباید ادامه خدمت داشته باشند، بیان کرد: کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت پیگیری می‌کنند تا میزان اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشخص شود، اکنون ارزیابی دقیقی از از میزان اجرا این قانون را نداریم.

وی با بیان اینکه خطاب حکم قانون منع به کارگیری بازنشستگان به همه دستگاه‌های دولتی است و باید دستگاه‌ها میزان عملکرد خود به قانون را اعلام کنند، افزود: پایش اجرای این قانون نیز بر عهده معاونت نظارت مجلس است که اکنون این پایش انجام را به صورت مستقیم انجام می‌دهد از طرف دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پیگیر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌های دولتی است.

اسداللهی با بیان اینکه فسلفه قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصلاحاتش، آن بود که هم ترازی‌ها حذف شود، ادامه داد: در این قانون به صراحت افرادی که از شمول بازنشستگی معاف شده‌اند یا بازنشستگانی که می‌توانند ادامه خدمت بدهند را مشخص کرده است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که همتراز معاونین وزرا هستند نیز نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و مشمول این منع می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان بد نبوده اما اظهار نظر دقیق در این زمینه باید پس از تهیه گزارش انجام شود، افزود: تهیه گزارش از اجرای این قانون زمان می‌برد، از یک ماه قبل به احکام قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به کمیسیون اجتماعی اعلام کرده است.

اسداللهی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس باید اجرای احکام قانون منع به کارگیری بازنشستگان را ا از دستگاه‌ها بخواهد تا مشمولین این قانون نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان تازه اجرا شده و متخلفین از این پس به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.