| کد خبر: 127831 |

نیاز به افتتاح نمایشی نداریم

وزیر نفت گفت: تمامی میادین مشترک در اولویت ما هستند؛ در میادین مشترک مسئله برداشت مساوی مطرح نیست بلکه برداشت حداکثری با توجه به شرایط میدان در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه ۵۰ درصد از سیگنال های موجود در «ترین ۱» پالایشگاه ستاره خلیج فارس همچنان به بهره برداری نرسیده است، گفت: ما نیازی به افتتاح نمایشی نداریم و تا پروژه ای به تولید نرسد، مراسمی اجرا نمی شود.

وی همچنین در خصوص میزان برداشت از میدان مشترک فروزان ادامه داد: تمامی میادین مشترک در اولویت ما هستند، در میادین مشترک مسئله برداشت مساوی مطرح نیست بلکه برداشت حداکثری با توجه به شرایط میدان در دستور کار قرار دارد.

وزیر نفت با اعلام اینکه افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نیمه هفته جاری اتفاق می افتد، گفت: تولید بنزین در ستاره خلیج فارس در حال انجام است و تا زمانی که مطمئن نشویم که تولید بنزین به طور مستمر انجام می شود، افتتاحی انجام نمی گیرد.

زنگنه درباره انجام مناقصات مربوطه در میادین غرب کارون گفت: ما کار خود را انجام می دهیم و در خصوص مناقصات نیز ابتدا پیشنهادات فنی را بررسی کرده و سپس پیشنهادات مالی را مورد توجه قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: مشکلات بانکی پس از برجام همچنان باقی است که بخشی از آن را روانی و بخشی دیگر مربوط به احتیاط بانک های خارجی است که در این زمینه نیز انتخابات می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

به گفته وزیر نفت، تمام سیگنال هایی که از اوپک و غیراوپک در بازار نفت دریافت می شود، نشان می دهد که این کشورها تصمیم دارند تا مدیریت بازار و عرضه را کنترل کنند و حمایت از بهبود وضعیت قیمت کماکان ادامه دارد؛ البته به قیمت هایی بیش از ۶۰ دلار برای هر بشکه نباید امیدوار بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.