| کد خبر: 208653 |

آمادگی شورای شهر تهران برای انجام تست کرونا از شهروندان

رییس شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل با وزارت بهداشت در انجام تست کرونا با هدف بررسی وضعیت مبتلایان و رصد آنها در پایتخت خبر داد.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل با وزارت بهداشت در انجام تست کرونا با هدف بررسی وضعیت مبتلایان و رصد آنها در پایتخت خبر داد.

به گزارش تین ‌نیوز به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بر لزوم توجه به نقش مدیریت شهری در ستاد ملی و متمرکز مقابله با کرونا در کشور تاکید کرد و گفت: ضمن استفاده از مزایای تمرکز، اختیارات، سرعت و قاطعیت در تصمیم گیری های این ستاد، از توان کارشناسی و تخصص مدیریت شهری استفاده می شود.

وی افزود: انتظار شورای شهر تهران از ستاد ملی کرونا این است که در این حوزه پیش از تصمیم گیری های مرتبط با فعالیت‌های شهری تهران مانند سیستم حمل ونقل عمومی یا طرح ترافیک، با گفت‌وگو، اقناع و استفاده از تجربه و تخصص مدیریت شهری، عملکرد موثرتری را ایجاد کنند.

وی گفت: تجربه موفق کشورهای نظیر کره جنوبی در مهار کرونا، نشان دهنده نقش موثر امکان تست آسان و در دسترس برای شهروندان و رصد وضعیت مبتلایان پس از تست است که در این حوزه شهرداری تهران می تواند با استفاده از زیرساخت‌های خود در تعامل با وزارت بهداشت نقش محوری را در تهران ایفا کند.

تطبیق شرایط مالی شهرداری با کرونا 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع مهم دیگری که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد، تطبیق شرایط کاری و مالی شهرداری با بحران کروناست که با توجه به زمان و شدت نامعلوم شیوع این بیماری در سطح شهر، موجب تغییرات گسترده در منابع و عملکرد شهرداری می شود.

وی افزود: در برخی قسمت‌ها نظیر نظافت شهر موجب افزایش عملکرد و هزینه ها و در بخش‌های نظیر فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی موجب رکود می گردد و بخصوص، بخش منابع مالی دچار انقباض خواهد شد.

هاشمی گفت: لازم است بدنه کارشناسی شهرداری در تعامل با کمیسیون‌های تخصصی شورا، بخصوص کمیسیون بودجه سناریوهای مختلفی برای این موضوع پیش بینی کرده و اقدامات لازم برای جبران کاهش منابع مالی ناشی از تصمیمات ستاد ملی کرونا را انجام دهند که در نامه ای به ریاست جمهور تقاضای استفاده از کمک دولت و همچنین بخشی از وام مصوب برای حفظ اشتغال انجام شده است.

بحران کرونا و ضرورت کنار گذاشتن شکاف‌ها

رییس شورای تهران اظهار داشت: شاید پاندمی یا بیماری جهانی کرونا، نخستین بحرانی است که حتی فراتر از جنگهای جهانی، خشکسالی و بیماری ها، تقریبا همه جهان و بیشتر کشورها را درگیر خود ساخته است.

وی گفت: امروز غیر از معدود کشورهایی که به دلایل حاکمیتی شیوع این بیماری را تکذیب می کنند، همه جهان درگیر این بحران است.

هاشمی ادامه داد: ابعاد این بیماری و شمار مبتلایان و قربانیان آن نیز قاعدتا تفاوت فاحشی نمی کند و امکانات و تجهیزات تست و تشخیص بیماری و همچنین سیاست‌های اطلاع رسانی و شفافیت آنها موجب تفاوت میزان مبتلایان و قربانیان می شود.

وی افزود: می توان گفت که جهان بصورت یکپارچه با تهدیدی جدی که به لحاظ زمان، مکان وعمق محدودیتی تاکنون برای آن تعیین نشده، مواجه شده است و مقابله با این تهدید نیز نیاز به یکپارچگی، هم افزایی و کنار گذاشتن شکاف ها و اختلافات گذشته دارد.

رییس شورای تهران افزود: متاسفانه شاهد هستیم برخی کشورها بویژه دولت آمریکا به پافشاری بر سیاست‌های یکجانبه و تقابل محور، نسبت به الزامات انسانی و اخلاقی این بحران بی توجهی می کند.

وی گفت: در این رابطه شورای شهر تهران در نامه به شوراهای شهر کلانشهرها و پایتخت‌های کشورهای جهان، خواستار استفاده از ظرفیت پارلمان های محلی در چارچوب دیپلماسی عمومی جهت مقابله با یکجانبه گرایی دولت آمریکا شده است.

قدردانی از مدیریت شهری

هاشمی در بخشی از سخنان خود از کسانی که در مدیریت شهری بصورت حرفه ای و داوطلب در این شرایط سخت در حال خدمت به همنوعان خود هستند، بویژه پاکبانان، سازمان آتش نشانی، شرکت شهر سالم، فروشگاه شهروند و سایر بخشها قدردانی کرد.

وی از سازمان خدمات و مشمارکت‌های اجتماعی خواست که از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و سمن ها، خیرین، گروه‌های جهادی نسبت به ساماندهی، حمایت و هدایت فعالیت‌های خودجوش و مردمی جدیت بیشتری اعمال کند.

هاشمی همچنین آغاز فعالیت در سال جدید را که همزمان با ایام ولادت ولی عصر، حضرت صاحب الزمان شده است را به همه هموطنان، بخصوص فعالان بخش سلامت و حوزه های مختلفی که نوروز امسال را در تلاش برای خدمت به جامعه بودند، تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم انتظار فرج با انتظار عبور از این شرایط سخت به پایان برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.