| کد خبر: 195061 |

تخصیص سیستمی لاستیک کامیون به متقاضیان در 20 استان

مالکان خودروهای سنگین و نیمه سنگین شهری می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت utcms.ir و مطالعه شرایط، حواله خود را دریافت کرده و از نمایندگی فروش مشخص‌شده در حواله، لاستیک خود را برابر نرخ های مصوب تحویل بگیرند.

تین نیوز

 مدیرکل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای طرح تخصیص متمرکز لاستیک سنگین ناوگان شهری در۲۰  استان با همکاری معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرضیه حصاری با بیان ضرورت تسریع در توزیع لاستیک یارانه‌ای بین مالکان ناوگان فعال حمل و نقل شهری، گفت: با اجرای این طرح، نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کم‌ترین هزینه و بروکراسی و بدون ایجاد صف و مبتنی بر سازوکار ارزیابی عملکرد، به‌صورت عادلانه در اختیار مالکان واجد صلاحیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد و در نهایت به کاهش هزینه‌های تحمیل‌شده و بهبود کسب‌وکار در بخش حمل و نقل شهری کشور کمک خواهد کرد.

وی هم‌چنین اظهار داشت: پس از عملیاتی‌سازی مرحله آزمایشی در استان قزوین و پایش نتایج حاصله، مرحله اول طرح سراسری در استان‌های البرز، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، سمنان و یزد در نیمه دوم تیرماه سال جاری به اجرا درآمده و تخصیص سیستمی لاستیک با استفاده از حواله‌های الکترونیک در این استان‌ها در حال انجام است.

حصاری در ادامه اعلام کرد: هم‌اکنون با اجرای مرحله جدید از تاریخ 22مردادماه، استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، گیلان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، فارس، اصفهان نیز به طرح اضافه‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: مابقی استان‌ها نیز تا انتهای شهریورماه سال جاری، مشمول اجرای طرح خواهند شد.

 مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توضیح داد: در این استان‌ها به مالکان خودروهای حمل و نقل بار و مسافر که واجد صلاحیت دریافت سهمیه لاستیک می‌شوند، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. سپس مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت utcms.ir و مطالعه شرایط، حواله خود را دریافت کرده و از نمایندگی فروش مشخص‌شده در حواله، لاستیک خود را برابر نرخ های مصوب تحویل بگیرند.

حصاری افزود شرط لازم برای تخصیص سهمیه لاستیک به خودرو، دارا بودن پروانه فعالیت معتبر از شهرداری‌های کشور است. طبق اولویت تعیین‌شده، ناوگان مجهز به دستگاه هوشمند سیپاد یا خودروهایی که باربرگ حقیقی اخذ می کنند، برای دریافت لاستیک در اولویت است.

وی با بیان این‌که مسئله برآورده سازی لوازم مصرفی ناوگان حمل و نقل عمومی، به‌خصوص لاستیک، ارتباط تنگاتنگی با قیمت عمومی کالاهای موجود در بازار، سطح خدمات حمل و نقل عمومی و میزان رضایت‌مندی شهروندان علی خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه از خدمات شهری دارد، گفت: اقدامات انجام‌شده در این زمینه ضرورت بالایی در شرایط اقتصادی فعلی داشته و به‌وسیله آن تا حد امکان نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کم‌ترین هزینه و بدون انجام تشریفات اضافی، در اختیار رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.