| کد خبر: 175582 |

◄ کاهش 33 درصدی خودروهای بدون معاینه‌فنی

نشست خبری مشترک پلیس، ستاد مرکزی معاینه فنی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حال برگزاری است.

تین نیوز

نشست خبری مشترک پلیس، ستاد مرکزی معاینه‌فنی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس ستاد معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران، ضمن تشریح جزییات طرح L.E.Z گفت: طرح کاهش در فاز دوم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

سید نواب حسینی‌منش با بیان اینکه فاز دوم طرح کاهش در تمامی شهر تهران به اجرا گذاشته می‌شود، افزود: فاز دوم طرح کاهش به‌صورت ۲۴ ساعته خواهد بود و در تعطیلات هم این طرح  برقرار است.

وی با تأکید بر اینکه ۳۵ درصد خودروها موفق به کسب معاینه‌فنی برتر شده‌اند، گفت: با همکاری پلیس، مراکز معاینه‌فنی در سه شیفت آمادگی کامل برای ارائه خدمات معاینه‌فنی هستند.

او گفت: فاز دوم طرح ترافیک از امروز به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گفته وی، الزاماتی از سوی معاونت حمل‌ونقل انجام شد که در آن پیش از شروع فصل سرما ناوگان حمل‌ونقل عمومی مکلف به دریافت برگه معاینه‌فنی شد که خوشبختانه این اتفاق افتاد. حتی در این طرح دو اتوبوس از سوی پلیس فک پلاک شد.

حسینی‌منش بیشترین آلودگی را مربوط به نیسان دانست و ابراز داشت: آمار حاکی از جدیت در اجرای فاز دوم طرح کاهش است.

حسینی‌منش گفت: انشاءالله در آینده نیز درخصوص فاز سوم طرح کاهش آلودگی هوا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده درباره طرح کاهش گفت: تمهیدات لازم برای افزایش ساعات کاری و ظرفیت مراکز (افزایش ساعت کاری مراکز تا ساعت 24 - فعالیت مراکز معاینه فنی در ایام تعطیل و روزهای جمعه) راه‌اندازی سامانه پیامکی اطلاع‌رسانی در خصوص طول صف و مدت انتظار در مراکز - نوسازی خطوط تست معاینه فنی تمامی مراکز، شروع طرح کنترلی مکانیزه معاینه فنی ناوگان با خودروهای سیار ثبت پلاک، تجهیز مبادی ورودی شهر تهران به دوربین‌های ثبت تخلف و عملیاتی شدن دوربین‌ها برای معاینه فنی از مواردی است که در طرح مورد نظر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت اخذ مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا و کارگروه استانی، الزام انجام معاینه فنی تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد قبل از مهر، الزام تمامی خودروهای باری تحت نظارت شهرداری تهران از دیگر کارهایی است که در این مدت انجام گرفته است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیان کرد: از اسفند 96 موضوع معاینه فنی را در شهر تهران اجرا کردیم و تا به امروز 368 هزار خودرو توانسته‌اند معاینه فنی خودرو برتر را اخذ کنند. هم اکنون تمامی مراکز مجهز به سنسور دور بالای موتور شده‌اند و آنها می‌توانند نسبت به صدور معاینه فنی برتر برای خودروها اقدام کنند.

حسینی‌منش گفت: به زودی دو مرکز معاینه فنی در چیتگر و شهرری راه‌اندازی خواهد شد و تعداد مراکز معاینه فنی به 15 عدد خواهد رسید ضمن اینکه 2 مرکز نیز در دست احداث است که پیش‌بینی می‌شود طی 2،3 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: همچنین 5 خط معاینه فنی سیار نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیکان و نیسان بیشترین رتبه را درخصوص مردودی‌های معاینه فنی داشته‌اند، گفت: وضعیت پلاک‌های ثبت شده توسط دوربین‌ها در اجرای طرح کاهش 4 میلیون و 600 هزار خودرو بوده که به رغم شروع این طرح از آبان 95 اعمال جریمه از دی‌ماه شروع شده است و در مقایسه با اسفند 95 و خرداد 97 نشان می‌دهد درصد خودروهای فاقد معاینه فنی 33 درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.