| کد خبر: 174274 |

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

ممنوعیت سوار کردن دانش آموزان زیر 12 سال در صندلی جلوی سرویس مدارس

سوار کردن کودکان زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو ممنوع است و آنان باید توجه داشته باشند که ایستادن دانش‌آموزان در سرویس‌های ون و مینی‌بوس‌ ممنوع است.

تین نیوز

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از نظارت بر سرویس های مدارس و رانندگان این سرویس ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار،  درباره نظارت بر سرویس های مدارس اظهارکرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در دو مرحله بر سرویس های مدارس و رانندگان آنها نظارت دارد، یک مرحله مربوط به قبل از شروع فعالیت آنهاست که با همکاری دیگر دستگاه ها نسبت به بررسی صلاحیت و شرایط لازم برای این رانندگان اقدام می کند و یک مرحله نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی و فعالیت این سرویس هاست.

وی با تاکید بر اینکه داشتن برچسب مربوط به سال تحصیلی جدید اولین شرط فعالیت سرویس های مدارس است، گفت: ماموران پلیس برابر قانون با سرویس های غیرمجاز مدارس برخورد خواهند کرد و بر این اساس اگر سرویس مدرسه ای فاقد برچسب مجاز امسال هم باشد با آن برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مواردی که باید از سوی سرویس های مدارس و رانندگان آنها رعایت شود، گفت: سرویس های مدارس حتما باید دارای معاینه فنی و تاییدیه های لازم باشند، صلاحیت رانندگان نیز بررسی شده و در طول سال نیز بر آنها نظارت خواهد شد.

مهماندار با بیان اینکه رانندگان سرویس ها مانند یک الگو برای دانش آموزان هستند و باید با رانندگی درست و قانونمند بر آنها تاثیر بگذارند، گفت: رانندگان باید به طور کامل قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و حتما توجه داشته باشند به اندازه ظرفیت مجازی که برایشان در نظر گرفته شده دانش آموزان را سوار کرده و دقت کنند که دانش آموزان حتما کمبربند ایمنی خود را ببندند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس های مدارس باید به موقع حرکت کرده و از رانندگی با سرعت غیرمطمئنه پرهیز کنند، گفت: سوار کردن کودکان زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو ممنوع است و آنان باید توجه داشته باشند که ایستادن دانش آموزان در سرویس های ون و مینی بوس ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس بر نحوه رانندگی و تخلفات رانندگان سرویس های مدارس نظارت دارد، خاطرنشان کرد: اگر رانندگان سرویس مدرسه مرتکب تخلف مخصوصاً تخلفات حادثه ساز شوند، مجوز آن ها باطل شده و دیگر اجازه جابجایی دانش آموزان را نخواهند داشت.

مهماندار با اشاره به خانواده هایی که تاکنون نسبت به تعیین تکلیف سرویس های مدارس فرزندان خود نکرده اند، از آنان خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این مساله اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.