| کد خبر: 160506 |

◄ کارت شناور طرح ترافیک خط قرمز شهرداری است

مشاور فرهنگی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بساط کارت‌های شناور در شهرداری برچیده شده است زیرا خلاف عدالت و منطق بود.

تین نیوز

مشاور فرهنگی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بساط کارت های شناور ورود به طرح ترافیک در شهرداری برچیده شده است زیرا خلاف عدالت و منطق بود.

به گزارش تین نیوز، علی پیرحسینلو در پاسخ به سؤالی درباره علت در نظر گرفتن ۱۰ هزار مجوز سیار در مصوبه شورای ترافیک تهران گفت: اختیار و اراده بسیاری از مسائل در دست شهرداری نیست و اگر همان طرح اولیه معاون حمل ونقل ترافیک به صورت تمام عیار پیگیری می شد، هرگونه سهمیه ای به شکل سابق که منجر به بی اعتمادی مردم شده بود برچیده می شد.

وی ادامه داد: برخی تغییرات در طرح اولیه ازجمله این مجوزهای سیار با نظر پلیس و دیگر اعضای شورای ترافیک تهران اضافه شد. همچنین موضوع سهم سه درصدی با تخفیف ۵۰ درصدی از کل مجوزها برای اقشار خاص نیز توسط شورای شهر به طرح جدید اضافه شد.

یرحسینلو تأکید کرد: عملاً هیچ طرح فراگیری نمی تواند بدون نظر نهادهای مرتبط و تنها با نظر شهرداری اجرایی شود و ما باید برای اجرایی شدن یک طرح، رضایت و حمایت تمامی مجریان را جلب کنیم.

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که قرار است طرح ترافیک شناور به چه اقشاری برسد، گفت: کارت شناور خط قرمز مدیریت فعلی حوزه حمل ونقل شهرداری است، ما در این دوره کارت شناور نداریم و نخواهیم داشت.  

پیر حسین لو با اشاره به این که مجوز سیار در این دوره باکارت های شناور دوره گذشته تفاوت های اساسی دارد، گفت: مجوزهای سیار نیز بر اساس قیمتی که همه پرداخت می کنند، باید عوارض پرداخت کنند. سیستم گذشته در خصوص کارت های شناور که با یک کارت سه خودرو وارد طرح می شد نیز مطمئناً بساطش برای همیشه جمع شده است، زیرا هم خلاف عدالت و هم خلاف منطق و هم خلاف قانون بود.

وی در خصوص سهمیه اهالی رسانه نیز توضیح داد: شهرداری با تسهیل شرایط برای خبرنگاران مخالف نبود و حتی در شورای شهر با تخفیف ۵۰ درصدی به ۱.۵ درصد از مجموع مجوزها هم موافقت کرد. اما تأکید داشت که صلاح نیست در مصوبه اسمی از قشر خاصی برده شود چراکه چنین استثنائات و تبعیض هایی ایجاد بی اعتمادی در جامعه کند.

مشاور فرهنگی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: قطعاً اگر اشکالات و ضعف طرح گذشته نبود، شهرداری نیاز به چنین جراحی پرحاشیه و دردسرسازی نمی دید و امیدواریم پس از چالش هایی که پست سر گذاشتیم، این طرح دستاوردهای خوب و مفید به حال مردم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.