| کد خبر: 149318 |

آخوندی در حاشیه جلسه امروزشورای شهر خبر داد:

◄ اتصال ریلی اطراف تهران درآینده

وزیر راه و شهرسازی درخصوص توجه به اتصال خطوط ریلی پیرامون شهر تهران با وسعت 120 کیلومتر، افزود: این وسعت مکانی نیازمند صرف هزینه و زمان تقریبا زیادی است تا اطراف شهر توسط ریل به یکدیگر متصل شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران، با تاکید بر لزوم بازآفرینی شهری در سطح محلات، اظهار کرد:  به منظور بازآفرینی شهر تهران باید گام های موثری برداشته شود چراکه امروز شهر تهران بیش از هرچیز نیازمند این بازآفرینی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی با اشاره به ضرورت بازسازی بافت فرسوده شهر تهران، یادآورشد: باید بررسی کنیم که تقاضای مسکن در پیرامون شهر تهران باشد یا به درون شهر آورده شود و این درخواست باید به محلات منعکس شود.

وی در ادامه با بیان این که «در نهایت با شورای شهر تهران برای طرح مسکن محله به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت»، افزود: نکته اصلی بازآفرینی شهری در محلاتی است از درصد بیشتر فرسودگی برخوردار هستند و لذا  باید نسبت به این مهم با همراهی شورا و شهرداری اقدام شود.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص توجه به اتصال خطوط ریلی پیرامون شهر تهران با وسعت 120 کیلومتر، افزود: این وسعت مکانی نیازمند صرف هزینه و زمان تقریبا زیادی است تا اطراف شهر توسط ریل به یکدیگر متصل شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تسهیلاتی را برای تامین مسکن خانواده ها تامین کند و قدرت خرید آن ها را افزایش دهد به طوری که قدرت خرید خانواده ها 7 برابر و زوجین 14 برابر شده است، در حال حاضر برای تامین مسکن به یک زوج مبلغ 160 میلیون تومان با نرخ سود 8 درصد داده می شود. 

وی با تاکید بر این که همگان بر این نکته واقف هستند که مترو طی دو دهه احداث شده و هم چنان ادامه دارد، گفت: به طور قطع ممکن است  کار احداث مترو تا دو دهه دیگر ادامه داشته باشد، زیرا تامین منابع مالی و کار اجرایی ایمن نیاز به زمان کافی دارد.

وزیر راه وشهرسازی در پایان سخنان خود در جمع خبرنگاران، خاطرنشان کرد: بدون شک باید خطوط مترو به یکدیگر متصل شوند و تا آن زمان از خطوط موجود چون راه اهن تهران-قم استفاده بهینه ای داشته باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.