| کد خبر: 145127 |

در گفت‌گو با این شبکه خبری تشریح شد:

◄ راهکارهایی برای جلوگیری از ترافیک اول مهر

در حالی رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزایش 30 درصدی ترافیک پایتخت از مهرماه، خبر می‌دهد که علیرغم سال‌ها بررسی و مطالعه هنوز راه چاره‌ای برای جلوگیری از بروز آن در این کلان‌شهر یافت نشده است.

تین نیوز

در حالی رییس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش 30 درصدی ترافیک پایتخت از مهرماه، خبر می دهد که با وجود سال ها بررسی و مطالعه هنوز راه چاره ای برای جلوگیری از بروز آن در  تهران یافت نشده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با وجود تجهیزات شمارشگر و I.T.S هم چنان آمارها به صورت کلی، عمومی و شخصی ارائه شده و پلان برنامه های شهری برای بازگشایی مدارس مشخص نیست.

کارشناس امور حمل ونقل، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی مدارس از اول مهر ماه، جهش در حجم ترافیک  قطعی است که بنا به گفته یک کارشناس امور شهری، یکی از این راه کارها برای کنترل حم فزاینده ترافیک عبور و مرور خودروها، ایجاد خط ویژه سراسرى در بزرگراه همت با تعداد محدودى ایستگاه و سپس افزایش آن و استفاده از دوربین به جاى استفاده از موانع فلزی است که می تواند تا حد زیادی از بروز ترافیک در روزهای اول مهر بکاهد.

وهاب میزانی که در گفت وگو با این شبکه خبری سخن می گفت، با اشاره به این که رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان در هفته اول، مانند سال های گذشته یکی از دیگر راه های کاهش ترافیک می تواند باشد، تصریح کرد: اقدامات پلیس راهور برای رفع توقف های بیش از حد خودروهای شخصی در مقابل مدارس و دانشگاه ها، استفاده همه مسوولان شهرداری از حمل ونقل عمومی در هفته نخست، احداث خط ویژه اتوبوس یا B.R.T در اتوبان همت بدون حفاظ با کنترل از طریق دوربین با ایستگاه کم و قابل ارتقا در آینده، راه اندازی BRT حومه ای تهران کرج که مطالعات آن انجام شده و کلیات موضوع به تایید شورای عالی هماهنگی ترابری نیز رسیده است و ادامه B.R.T حکیم که تا میدان آرژانتین که می تواند تا منطقه 22 ادامه یابد، از دیگر مواردی است که می توانند بر ترافیک روزهای آغازین سال تحصیلی سال 96-97 تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

این کارشناس امور حمل ونقل شهری با تاکید بر تسریع در به کارگیری ملزومات به منظور کاهش ترافیک در روزهای شروع سال تحصیلی سال جدید، اضافه کرد:  مشکل مترو و مسیرهاى خوب اتوبوس، کمبود تقاضا نیست، بلکه ازدحام و وجود تقاضاى بیش از حدی که به وجود خواهد آمد نیازمند کاهش هدوه در حرکت قطارها و ایجاد خطوط سبقت در مسیر اتوبوس ها و برقرارى خط هاى سریع اتوبوسرانى است، اما با فرض وجود دوربین، اتصال و ارتباط با فیبر نوری موجود در اتوبان ها نیازمند سویچ خاص و پیمانکار حرفه ای است.

میزانی با بیان این مطلب که «این فرآیند را می توان در یک یا دو محور با فشار مدیریتی ظرف مدت یک تا دو هفته ، اما به طور محدود و موردیبه انجام رساند»، یادآورشد: امید که شهردار جدید و معاونان وی بتواند شرایط ابتدای مهر را مدیریت کرده و با این اتفاق سال تحصیلی خوبی را برای تهران رقم برنند، بنابراین در این دوهفته باقیمانده بایستی تاکید بر تجربه سال گذشته داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: تغییر پلان زمان بندی چراغ ها با توجه به تغییر آمار برداشت شده تقاطع ها از سیستم SCATS در روز اول مهر، شناخت گلوگاه ها و گره های ترافیکی و هماهنگی برای محل های استقرار عوامل راهور و بازرسی های اتوبوسرانی و تاکسیرانی، آسیب شناسی و رفع مشکلات سال گذشته سرویس مدارس و نظارت کامل مرکز کنترل ترافیک نظارت بر تغییراتی که باید در روزهای اول سال تحصیلی مورد دقت نظر بیشتری قرار بگیرد و در نهایت، لیست کردن مشکلات سال گذشته و استفاده کامل از تجهیزاتی که درحال حاضر اماکن استفاده از آن برای ما وجود دارد.

به گزارش تین نیوز،  سخنان کارشناس امور شهری در حالی است که سردار محمدرضا مهماندار،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ چندی پیش گفته بود طبق آماری که وجود دارد در ابتدای مهرماه حدود 30 درصد به ترافیک شهر افزوده می شود. به همین منظور برای تسهیل در ترافیک و درنظر داشتن این نکته که شهروندان بتوانند به موقع فرزندان شان را به مدرسه برسانند و خود نیز در محل کارشان حاضر شوند، در صورت تایید شورای ترافیک، محدودیت هایی در مسیرهای پر تردد اعمال می شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.