| کد خبر: 134090 |

وضعیت تهران را به مردم گزارش می‌دهیم

شهر تهران با مشکلات وآسیب‌های جدی روبرو است. مدیریت ۱۲ ساله اصولگرایان تنها به ساخت سازهای زیبا خلاصه شده بود از این رو و بعد از متراکم شدن مشکلات کلان شهر تهران مردم همانند سال۹۲ تصمیمی قاطع گرفتند و پارلمان شهری را به اصلاح‌طلبان سپردند.

تین نیوز

شهر تهران با مشکلات وآسیب های جدی روبرو است. مدیریت ۱۲ ساله اصولگرایان تنها به ساخت سازهای زیبا خلاصه شده بود از این رو و بعد از متراکم شدن مشکلات کلان شهر تهران مردم همانند سال۹۲ تصمیمی قاطع گرفتند و پارلمان شهری را به اصلاح طلبان سپردند.

به گزارش اقتصاد نیوز، شهر تهران با مشکلات وآسیب های جدی روبرو است. مدیرت ۱۲ ساله اصولگرایان تنها به ساخت سازهای زیبا خلاصه شده بود از این رو و بعد از متراکم شدن مشکلات کلان شهر تهران مردم همانند سال۹۲ تصمیمی قاطع گرفتند و پارلمان شهری را به اصلاح طلبان سپردند. اعضاتی شورای شهر پنجم نیز این روزها در حال تقسیم کار در حوره مسئولیت خود هستند تا بتوانند به دعوت مردم پاسخ شایسته ای بدهند. به بهانه چرایی دعوت و رای مردم تهران از اصلاح طلبان و چگونگی صیانت از آرا آنها«جهان اقتصاد» با سید حسن رسولی عضو منتجب شورای شهر پنجم به گفت وگو پرداخته که درادامه می خوانید.

 اصلاح طلبان در انتخابات پارلمان شهری در تهران  به پیروزی رسیدند. در بسیاری دیگر از شهر ها نیز همین نتیجه تکرار شد. دلیل اعتماد مردم به لیست امید در تهران و شهرهای بزرگ چه بود؟

یکی از مهمترین وجوه تمایز دو انتخابات گذشته با انتخابات های  قبل افزایش نرخ مشارکت مردم در هر دو انتخابات بود. این افزایش ظریب مشارکت نشان از علاقه مردم در مداخله در تعیین سرنوشت دو جایگاه مهم کشوری و محلی است. در انتخابات ریاست جمهوری مردم با ارزیابی از دو دیدگاه مطرح، در عرصه انتخابات انگیزه حضور جدی پیدا کردند و نظریه آقای دکتر روحانی  را در انتخابات ریاست جمهوری تایید. همچنین  در مورد شرکت گسترده مردم در انتخابات شوراها می توان ادعا کرد، تجارب گذشته به مردم آموخت ، عدم شرکت  در انتخابات موجب می شود اقلیتی با رای ثابت و کم بر امور شهری و زندگی اجتماعی آنها در شهرها مسلط شوند. در نتیجه با توجه به توسعه خوبی که در حوزه اطلاع رسانی در انتخابات اخیر ایجاد شده بود و همچنین خستگی مردم از مدیریت۱۲ ساله اصولگرایان بر شهر تهران که در این سالها همواره در صدد ورود به جایگاه ریاست جمهوری از مدیرت شهری بودند  و برخی وقایع مانند پلاسکو. موجب شد مردم با رای بالایی در انتخابات شرکت کنند تا شهر تهران را در معرض بهسازی قرار دهند. طبیعتا اصلاح طلبان در مقطعی که در مصادر امور بودند از کارنامه عملکردی مناسبی برخوردار بودند و عملکرد گذشته آنها موجب شد در تهران تمام لیست ۲۱ نفره اصلاح طلبان مورد وثوق مردم قرار گرفته و اصلاح طلبان با یاری مردم ۱۰۰ درصد پست های مدیرت شهری تهران در پارلمان شهری را به خود اختصاص دهند.

رای مردم به لیست امید قابل قیاس با میزان رای که اصولگرایان به دست آورده اند نیست. چگونه باید از آرا آنها  صیانت گردد؟

با اتخاذ مواضع شفاف و ارتباط صادقانه با مردم و انتخاب مدیران شهری مشهور به پا ک دستی ، وفاداری به عهد با مردم و ارئه سبک مدیرتی نوین  و هوشمندانه در اداره امور شهر تهران، ارائه خدمات بلند مدت به مردم تهران با جلب مشارکت شهروندان و حفظ انسجام و همگرایی ۲۱ نفر شورای شهر و عدم ورود به دسته بندی های حزبی و آسیب رساندن به انسجام شوراها، همچنین اطلاع رسانی  به هنگام به مردم از امور شهری و حضور در بین اغشار مختلف مردم در سطح محلات وتقویت شورا یاری ها و برقراری ارتباط منظم بین مدیرت شهری  و آحاد شهروندان و نظرخواهی از آنها در مورد پروژه های حوزه حمل و نقل و توسعه شهری و مشارکت دادن آنها در حوزه آسیب های اجتماعی و مسائلی مانند آلودگی هوا و ترافیک می تواند راهکارهایی  در جهت تدام اعتماد مردم و اصلاح طلبان  پیدا کرد و به رای مردم پاسخ مثبت داد.

اولویت برای اصلاح طلبان شورای شهر درحل مشکلات و معظلات شهری چیست؟

درشرایط فعلی که حدود دو ماه به برگزاری اولین جلسه انتخابات شورای شهر جدید زمان باقی است. درحال بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی شورای شهر تهران هستیم به محض نهایی شدن این پروژه گزارش  آن به مردم اعلام خواهد شد. اعضای شورای شهر پنجم موظف هستند که به مردم گزارش دهند که شهر تهران را در چه وضعیتی تحول گرفته اند و پس از پایان این تصویر برداری این امکان فراهم خواهد شد که با لحاظ محدودیت ها باید اولویت های اصلی در مدیرت شهری تهران مشخص خواهند شد. البته برخی از موضوعات به لحاظ اهمیت و در اولو.یت قرار دارند. بحث حمل و نقل و ترافیک از بحث های اساسی است. بحث مدیرت و شناسایی منابع پایدار نیز در اولویت قرار دارد  اما برای پاسخ مناسب یه این  سوال در ابتدا باید اعضای شورای شهر با مشکلات شهر تهران آشنایی بیشتری پیدا کنند که این روزها به صورت دقیق هرکدام از اعضا در مورد بخشی از مشکلات شهر تهران درحال مطالعه هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.