| کد خبر: 128008 |

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران:

◄ تکمیل پازل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شاید وقتی دیگر

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از به مخاطره افتادن جان شهروندان تهرانی در زمان تشدید آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد حقانی با تاکید بر لزوم کاهش ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهر تهران، اظهار داشت: ازدحام و شلوغی، نه تنها باعث افزایش ترافیک، تشدید آلودگی هوا،  بلکه باعث به مخاطره افتادن جان مردم، ورود خسارات مالی و صدمات غیر قابل جبرانی محیط زیست انسانی و گیاهی در این شهر شده است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت وگو بااین شبکه خبری، تصریح کرد: با وجود 18 میلیون سفر روزانه در کلان شهر تهران و با احتساب تعداد خودروئی که اقدام به جابه جائی شهروندان می کنند، ترافیک تهران تشدید خواهد شد.

به گفته رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، تراکم ترافیک تهران در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول بیشتر است و با توجه به افزایش ترافیک و تشدید آلودگی هوا و کاهش دما در این فصول از سال، زندگی در این کلان شهر در پاییز و زمستان از بهار و تابستان با مشکلات بیشتری روبه رو است، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تردد انبوه وسایل نقلیه شخصی ناشی از  فرسودگی و کسری ناوگان حمل ونقل عمومی و مسائل و مشکلات ناشی از آن به معضلات زندگی در پایتخت افزوده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر جمعیت شناوری که هر روز برای اشتغال و تحصیل وارد تهران می شوند و نیز مهاجران فصلی که در زمان و فصول مشخص از سال به تهران وارد می شوند به آمار جمعیت ثابت پایتخت افزوده شود، حمل ونقل عمومی باید با تحول همراه شود، افزود: واقعیت این است که در کمتر شهری در جهان عمر مردم به اندازه تهران تلف می شود که باید در این خصوص چاره عاجلی اندیشیده شود.

حقانی با تاکید بر این مهم که ترافیک تهران محدود به ساعات خاصی از شبانه روز نیست و تنها ساعات پیک در آن قابل پیش بینی است، خاطرنشان کرد: تمامی مردم و مسئولان شهری بر این نکته واقف هستند که اگر کلان شهر تهران از سیستم حمل ونقل شهری مناسب و کافی برخوردار باشد، استفاده از خودروهای شخصی در ان کاهش پیدا کرده و ترافیک هم در آن با حجم کمتری همراه خواهد شد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، یادآور شد: کاهش بار ترافیکی تهران نیاز به عزم جدی در این باره دارد که با مدیریت خوب شهری کاملا قابل دستیآبی است.

 

به گزارش تین نیوز، ظاهرا پازل ناوگان حمل ونقل عمومی تهران با کمبود و فرسودگی بخش های مختلف آن خیال کامل شدن ندارد و باید مدت های زیادی در انتظار یافتن قطعه مفقوده خود باشد که شاید به این زودی ها ممکن نباشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.