| کد خبر: 243247 |

طوفان گرد و غبار پروازهای فرودگاه زاهدان را لغو کرد

پروازهای فرودگاه بین المللی زاهدان بدلیل طوفان، کاهش دید افقی تا ۶۰۰ متر و شرایط نامساعد جویی لغو شد.

تین نیوز

مسوول روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: پروازهای فرودگاه بین المللی زاهدان بدلیل طوفان، کاهش دید افقی تا ۶۰۰ متر و شرایط نامساعد جویی لغو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمید بارانی اظهارداشت: پرواز ایران ایر ۳۸۲ در مسیر هوایی تهران- زاهدان- چابهار و برعکس به دلیل دید افقی ۶۰۰ متر لغو شد.

وی افزود: همچنین پرواز کاسپین ۶۹۸۶ در مسیر هوایی تهران- زاهدان- تهران به دلیل شرایط جوی و  دید افقی ۶۰۰ متر لغو شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین میزان غلظت آلاینده‌ها تا ساعت ۹ صبح امروز/یکشنبه /در زاهدان ۲هزار و ۳۱۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۱۵ برابر حد مجاز است.

محسن حیدری با بیان این موضوع که شرایط غبارآلود بودن شهر زاهدان تا فردا نیز ادامه دارد اظهارداشت: غبار موجود در این شهر که ناشی از طوفان‌های مناطق شمالی سیستان و بلوچستان بوده دید افقی ایستگاه فرودگاهی زاهدان را تا ۳۰۰ متر کاهش داده است.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا هفت درجه‌ای دما برای مناطق مرکزی و شمالی، از تداوم وضعیت هشدار نارنجی صادر شده تا فردا برای نواحی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به رکورد ۳۸ ساله‌ی بیشینه سرعت وزش باد در زابل گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان دیشب به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم‌اینک به ۲۰۰ متر کاهش داده است.

وی با اشاره به میزان بیشینه سرعت باد در زابل در سال‌های اخیر اظهارداشت: درتیرماه سال ۵۸ بیشینه سرعتی معادل ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوسته بود و بعد از آن نیز این عدد به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در خرداد ۶۳ ثبت شده است.

حیدری افزود: بعد از گذشت ۳۸ سال، شامگاه شنبه در ایستگاه فرودگاهی زابل بیشینه سرعت باد به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت هم رسید که در ۳۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.