| کد خبر: 177051 |

◄ گام‌های بلند در به روزرسانی سامانه‌های راداری با توان مهندسان ایرانی

پدیده استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هوانوردی کشور منحصر به‌فرد است.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با تاکید بر تاثیر صنایع دانش‌بنیان در توسعه هوانوردی کشورمان عنوان کرد که شکل‌دهی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت هوایی و هوانوردی در کشور ما منحصربه‌فرد است و توانسته به توفیق‌های خوبی برسد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از  شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و عضو کارگروه هوانوردی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در دومین روز هفته ترویج علم در گفت‌وگو با روابط عمومی شرکت بابیان این مطلب عنوان کرد: در سال‌های اخیر و از زمان شکل‌گیری کارگروه هوانوردی به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتباط میان سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، انجمن شرکت‌های هوانوردی و انجمن تولیدکنندگان هواپیما برای گسترش فرهنگ عمومی هوانوردی و حمایت از صنایع داخلی حوزه هواپیماسازی افزایش‌یافته است.

اکنون شرکت‌های متعددی در کشور به ساخت و مونتاژ هواپیماهای آموزشی سبک و فوق سبک آموزشی می‌پردازند و کارگروه نیز حمایت‌های خوبی از این شرکت‌ها داشته است و در سال‌های اخیر شاهد ساخت چندین هواپیمای سبک با نمانام‌های ایرانی مانند درنا و فجر بوده‌ایم.

اکبری همچنین به سیاست‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در استفاده هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان پل‌های ارتباطی صنعت و دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ارتباطی تنگاتنگ با صنعت فوق تخصصی هوانوردی دارد. با توجه به نیازهای خاص شرکت و نیز نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام سال حمایت از تولید داخلی تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد که رهاورد آن اعلام نیازهای تخصصی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای استفاده از توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است و به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به فراهم شدن زمینه استفاده کامل از توان داخلی برای تامین تجهیزات روشنایی باند فرودگاه‌ها گفت: از سوی دیگر در حوزه استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای به‌روزرسانی سامانه‌های راداری گام‌های بلندی برداشته‌شده و سال آینده محقق خواهد شد.

وی هم‌چنین بابیان این‌که سال‌هاست از توان داخلی برای ساخت دستگاه کمک ناوبری NDB استفاده می‌شود، افزود: نمونه‌های اولیه دستگاه DME نیز ساخته‌شده که در مرحله بررسی است و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. این توفیق بزرگ ضمن بی‌اثر کردن تحریم‌ها صرفه‌جویی ارزی بالایی را به دنبال دارد، ضمن این‌که می‌توانیم DME داخلی را به کشورهای منطقه ازجمله عراق و پاکستان صادر کنیم.

اکبری هم‌چنین بابیان این‌که اخیرا نصب رادار کوشک بزم برای پوشش فضای TMA تهران با توان مهندسان بومی به پایان رسیده و آماده افتتاح رسمی است، گفت: پیش‌ازاین نیز با توان مهندسان داخلی رادار فرودگاه بندرعباس را نصب کردیم.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم‌چنین از افتتاح رسمی رادار فرودگاه شیراز در اوایل سال آینده خبر داد و افزود: این رادار در حال حمل به کشور است و نصب آن توسط مهندسان ایرانی 800هزار یورو صرفه‌جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.