| کد خبر: 196517 |

سوت قطار آخر مهرماه امسال در بستان‌آباد به صدا درمی‌آید

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سوت قطار آخر مهرماه امسال در شهرستان بستان‌آباد به صدا درمی‌آید.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سوت قطار آخر مهرماه امسال در شهرستان بستان‌آباد به صدا درمی‌آید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی امروز در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه-تبریز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۳۲ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است.

وی تکمیل ایستگاه قطار در شهر بستان آباد را آخرین کار برای افتتاح پروژه راه آهن میانه تا بستان آباد عنوان کرد و افزود: این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از خط ریلی میانه - تبریز، زمان سیر در مسیر تبریز تا تهران پنج ساعت کاهش خواهد یافت، ادامه داد: از هفته آینده همزمان با ریل گذاری، روسازی و تراوست گذاری نیز از بستان آباد به تبریز آغاز خواهد شد.

خادمی گفت: عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال اجراست و در سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می رسد.

وی زمان بندی برای تکمیل پروژه راه آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: تا ۱۵ مهر ماه سال جاری پروژه میانه به بستان آباد به راه آهن جمهوری اسلامی برای بهره برداری و تعیین سرعت تحویل داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه را جزو پروژه های بزرگ و سنگین ریلی کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر تنها ۱۲ کیلومتر تونل و پل وجود دارد و ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است.

وی گفت: برای این پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.

خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.