| کد خبر: 32937 |

۹ پیشنهاد نعمت زاده برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی

وزیر صنعت و معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات صنعت حمل و نقل با فعالان صنعت ریلی نشست برگزار کرد.

موضوع حمل و نقل به دلیل تاثیرگذاری آن بر قیمت تمام شده کالا در کشورهای در حال توسعه جایگاه والایی یافته و توجه بدان در عرصه فعلی تجارت آزاد و محیط کاملا رقابتی موجود در میان صاحبان صنایع و مواد اولیه، نقشی حیاتی یافته است.

به گزارش تین نیوز، در این راستا محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان صنایع ریلی  مشکلات این را بررسی کرد.

در این نشست، وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه امکانات لازم برای توسعه صنایع ریلی در کشور موجود است، اما عملکرد مجموعه در مقابل امکانات مطلوب نیست ابراز داشت: با توجه به رکود و پیشروی نامناسب این صنعت باید تلاشها در جهت رفع مشکلات و چالش ها چند برابر شود.

شایان ذکر است وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این نشست، راهکارهایی برای بهبود و توسعه صنعت حمل نقل ارائه داد که به شرح زیر است:
1. تدوین استراتژی صنایع ریلی کشور
2. تمرکز و سیاست‌گذاری تولید و بهره برداری محصولات ریلی
3. برنامه ریزی در سطح ملی
4. اصلاح نرخ حق دسترسی ریلی به جاده  
5. تخصیص یارانه سوخت به حمل و نقل ریلی یا آزادسازی قیمت سوخت
6. کاهش تعرفه واردات مواد اولیه صنایع ریلی
7. توسعه زیرساخت ها با مشارکت بخش خصوصی
8. اعمال سیاست های تشویقی
9. ایجاد صندوق توسعه صنایع ریلی

گفتنی است نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت و فعالان صنایع ریلی، پنج شنبه 13 آذر ماه سال جاری و به منظور بررسی مشکلات صنعت حمل و نقل برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • hasan۱۳۹۱ @ yahoo. com 0 0

    سلام اولویت به مسیرهای کالاهای عبوری(ترانزیت) برای کسب درآمدملی برای اشتغال وتولید ۱ - پل خلیج فارس ۲ - راه آهن آستارا۳ - راه آهن چابهار۴ - شلمچه به بصره

  • اشس 0 0

    سلام ساخت اسکله های خشک درچهاراه های مسیرهای محل تعیین مسیرهای کالاوبار

  • عادل مددی 0 0

    سلام اولویت خرید محصولات ریلی تولید داخل و حمایت کامل و همخه جانبه از صنایع ریلی و خرید صد در صد محصولات داخلی و همچنین اولویت بخشی به پروژه های ریلی از جمله چابهار و آستارا و بوشهر سهم بسزایی در ارتقای سهم ترانزیت کشور خواهد داشت. /.

  • رضا جعفر پور 0 0

    جناب آقای وزیر به عمل کار برآید به سخندانی نیست صدها پیشنهاد عملی واجرائی آماده است وبودجه هست ولی پول نیست

  • کارشناس 0 0

    خدا وکیلی ما مدیر مدبر و دلسوز نداریم هم امکانات لازم داخل کشور غیر از تولید ریل فراهم شده و هم بودجه به اندازه کافی داریم منتهی بدلایل ذیل در امر توسعه ریلی موفق نبودیم: ۱ - تقسیم بودجه توسط مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری بطور کامل اشتباه است و به اون طرحهائی که اولویت داره و سالهاست تمام نشده اعتبار کم میده تا باز امکان تمام شدن فراهم نشه و در عوض میاد با توصییه فلا ن نماینده اعتبار طرحی که تازه اغاز شده را چنان می بینه که اگر هم خوب کار بشه مشکلی رو حل نمی کنه. ۲ - هنوز طرحهای نیمه تمام به بهره برداری نرسیده طرح جدید ابلاغ میشه البته اکثرا هم توجیه اقتصادی ندارند. ۳ - افرادی رو مدیر مسئول می کنند که تجربه اجرائی نداره و فقط اسم دکتر و استاد دانشگاه رو به یدک میکشه. و در ماه یک بار هم از طرحها بازدید نمی کنه. ۴ - الان چند ساله که جز یک طرح ۸۰ کیلومتری گرگان اینچه برون طرحی افتتاح نشده اگر حتی ۳۰۰ کیلومتر در سال که کمترین رکود است اجرا میشد ظرف چهار سال باید ۱۲۰۰ کیلومتر راه اهن افتتاح میشد