| کد خبر: 192486 |

◄ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به گزارش‌ها از گرانی بلیت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر اینکه شرکتهای هواپیمایی ازاد سازی قیمت بلیت هواپیما را با رهاسازی اشتباه گرفته اند؛ گفت: اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات اگرچه دلسوزانه اما کارشناسی نیست.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات مبنی بر اینکه شرکتهای هواپیمایی ازاد سازی قیمت بلیت هواپیما را با رهاسازی اشتباه گرفته‌اند؛ گفت: اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات اگرچه دلسوزانه اما کارشناسی نیست.

به گزارش تین نیوز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده 161) بوده و بر اساس این ماده قانونی از تعیین نرخ بلیت هواپیما منع شده است.

رضا جعفرزاده در پاسخ به اظهارات سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص بالا بودن قیمت بلیت شرکت های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابراز حاکمیت دولت موظف به اجرای قانون برنامه پنجم توسعه (بند ب ماده 161) بوده و بر اساس این ماده قانونی که در آذرماه سال 94 ابلاغ شده از تعیین تکلیف نرخ در خصوص بلیت هواپیما منع شده است.

وی افزود: اما علی رغم این موارد در این چند سال سازمان  هواپیمایی کشوری همواره سعی کرده با تدابیری شرکت های هواپیمایی را در مسیری رهنمون کند تا با محاسبات منطقی در چگونگی درآمد- هزینه های خودشان با رعایت تمامی قوانین و مقررات ایمنی، نرخ های قابل قبولی را ارائه و ابلاغ کنند که این مهم توسط انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گرفته و در دسترس عموم قرارداده شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: توصیه شده تا شرکت های هواپیمایی بر نحوه توزیع بلیت های خودشان مدیریت لازم را داشته تا هیچ واسطه‌ای به خصوص در ایام پیک پروازی و یا به مناسبت‌های مختلف که تقاضا بالاست بیرون از دامنه نرخ های ارائه شده توسط شرکت ها اقدامی نکنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با انتقاد از اظهارات اخیر در خصوص عدم نظارت سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: تعبیر آزادسازی به رهاسازی و اینکه بعضی اوقات خبری منتشر می شود که به اشتباه نرخ یک بلیت بیزینس کلاس که نوعاً تعداد قابل توجهی هم نیست به بلیت‌های اکونومی تعمیم داده شده و موجبات نگرانی افکار عمومی را فراهم می آورد بی تردید این گونه اخبار که حتی صراحتاً هم گفته شده که تا شش برابر اضافه شده و هیچ نظارتی هم نیست نه منصفانه است و نه کارشناسی.

وی افزود: این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری همواره اقدام به نظارت و بازرسی از شرکت ها و دفاتر فروش بلیت هواپیما را در دستور کار داشته و شکایات ارسالی را مورد بررسی قرار می دهد به گونه ای که در چهارماهه اول امسال به 362 شکایات رسیدگی شده است.

جعفرزاده تصریح کرد: در مدت مذکور به 14 شکایات ثبت شده در سامانه شهراه وزارت راه و شهرسازی و 5مورد شکایت ثبت شده در سامانه بازرسی کل کشور پاسخ و همچنین به 732 شکایات از طریق پیامک در سامانه حقوق مسافر پاسخ داده شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.