| کد خبر: 245483 |

◄ ۷۱ جاده کشور تحت تاثیر سیل

راهداران در ۷۱ نقطه در حال بازگشایی مسیر مردم هستند و تاکنون ۴۵ هزار متر مکعب آواربرداری صورت گرفته است.

تین نیوز

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات سازمان راهداری گفت: راهداران در ۷۱ نقطه در حال بازگشایی مسیر مردم هستند و تاکنون ۴۵ هزار متر مکعب آواربرداری صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  صداوسیما،  گفت: سیلی که در هفته گذشته ۲۲ استان را درگیر کرد و موجب تخریب ۳ هزار کیلومتر راه شد که بیشترین حجم تخریب در محور‌های استان‌های جنوبی است.

مدیر کل امور عملیات وتجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری افزود: از دوم مرداد که هشدار سازمان هواشناسی اعلام و بارش‌ها شروع شد، استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفتند.

غلامعباس بهرامی نیا گفت: ۷۱ محور تحت تاثیر این سامانه قرار گرفت و ۳ هزار کیلومتر راه و ۵۰ دستگاه ابنیه فنی خسارت دید و بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت‌ها وارد شده است.

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری افزود: در این مدت حدود ۲۰۰۰ نفر روز در قالب ۵۰ اکیپ با ۱۸۰۰ انواع ماشین الات راهداری عملیات خود را برای بازگشایی راه‌ها انجام دادند.

 غلامعباس بهرامی نیا گفت: ۵۳ محور تاکنون بازگشایی شده و ۱۸ محور همچنان بسته که ۵ محور شریانی و ۱۳ محور هم غیرشریانی است و حدود ۳۰۰ محور روستایی هم هنوز بسته است.

مدیر کل امور عملیات وتجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری درباره بازگشایی راه‌ها گفت: باید تا فروکش کردن آب صبر کنیم تا همکاران بتوانند به بازگشایی اولیه اقدام کنند که بیشترین خسارت به زیر ساخت‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد بوده است.

 غلامعباس بهرامی نیا گفت: به جز محور‌های مسدود در بقیه محور‌ها تردد برقرار است و راهداران در تمامی نقاط به ویژه نقاط مستعد بارش و جاری شدن سیل، همچنان در حالت آماده باش هستند.

مدیر کل امور عملیات و تجهیزات و مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: عملیات راهداری به صورت ۲۴ ساعته در سال انجام می‌شود، به ویژه در فصل زمستان که راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها برنامه ریزی می‌شود و امکاناتی که نیاز است و در نقاطی که باید امکانات راهداری بیشتر باشد، مستقر می‌شود.

 غلامعباس بهرامی نیا گفت: یکی از مشکلات سازمان راهداری فرسودگی ناوگان و تجهیزات راهداری است. در سال‌های گذشته مذاکراتی برای نوسازی ماشین آلات انجام شده و در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی واردات ۴ هراز دستگاه انواع ماشین آلات راهداری دیده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.