| کد خبر: 241078 |

◄ سفر به برخی کشورهای همسایه با خودروی شخصی

با برخی کشورهای همسایه مذاکره کرده‌ایم که در طول سفرهای نوروزی ناوگان اتوبوسی ما و برخی دیگر هم کاپوتاژ خودروهای شخصی مسافران را بپذیرند.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با برخی کشورهای همسایه مذاکره کرده‌ایم که در طول سفرهای نوروزی ناوگان اتوبوسی ما و برخی دیگر هم کاپوتاژ خودروهای شخصی مسافران را بپذیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، داریوش امانی در نشست خبری تشریح فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در آستانه سفرهای نوروزی ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار ادارات کل راهداری استان‌ها قرار گرفته، همچنین راهدارخانه‌های استان‌های سردسیر برای اقامت مسافران در صورت بارش سنگین و مسدود شدن راه‌ها تجهیز شده است. ۱۲۰۰ راهدارخانه با ۹۵۰۰ ماشین‌آلات راهداری آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی جاده‌ای هستند.

وی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: در خصوص نوسازی ناوگان باری علاوه بر امضای قرارداد با سازندگان داخلی، از ظرفیت واردات استفاده کرده‌ایم و قراردادی هم پیش از این با ایران‌خودرو دیزل داشته‌ایم که بخشی از آن اجرا و امیدواریم بخشی دیگر سال آینده اجرایی شود. بر اساس این قرارداد، سازمان راهداری معادل ۸۰ درصد قیمت فروش خودروهای سنگین تولید ایران خودرو دیزل را به خریداران تسهیلات می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برای نوسازی مینی‌بوس‌ها نیز برنامه داریم تا سال آینده از محل تولید داخل با همکاری خودروسازان و وزارت صمت اقداماتی انجام شود.

وی درباره تردد از مرزهای زمینی کشورهای همسایه گفت: ۲۶ پایانه مرزی فعال داریم. بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین با توجه به هماهنگی‌هایی که با کشورهای همسایه داشته‌ایم، برخی کشورها اجازه ورود ناوگان اتوبوسی را به مرزهای خود داده‌اند. همچنین برخی کشورها نیز اجازه داده‌اند تا کسانی که با خودروی شخصی قصد سفر به این کشورها را دارند، بتوانند در پایانه مرزی با اجرای عملیات کاپوتاژ، وارد این کشور شوند.

امانی درباره برخی مصوبات بودجه سال آینده برای کمک به سازمان راهداری تصریح کرد: امسال با نمایندگان مجلس مذاکره داشتیم که بتوانیم مجوز ورود ماشین‌آلات سنگین راهداری را دریافت کنیم. این اجازه داده شد تا یا از محل منابع داخلی سازمان یا فاینانس داخلی ماشین‌آلات وارد شود.

وی افزود: ۳ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران راه‌های روستایی نیز با تصویب نمایندگان مجلس مطابق بودجه سال آینده در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مصوبات بودجه سال آینده در مجلس را اختصاص قیر رایگان عنوان و اظهار کرد: میزان قیر اختصاصی در بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

امانی درباره قیمت بلیت ناوگان مسافری جاده‌ای یادآور شد: علی‌رغم نارضایتی صنف حمل و نقل از نرخ‌های کنونی و گرانی قطعه، لوازم یدکی، لاستیک و روغن، شرکت‌های حمل و نقلی با سازمان همکاری کرده و طبق دستور دولت سیزدهم مبنی بر عدم افزایش کالا و خدمات، قیمت بلیت اتوبوس در سال جاری افزایش نیافت ولی به دنبال گرفتن مجوز برای پوشش بخشی از هزینه‌های رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در سال آینده هستیم.

وی درباره ترانزیت گفت: تاکنون ۸.۵ میلیون تن ترانزیت جاده‌ای انجام شده که نسبت به سال ۹۸ که کرونا نبود، ۳۰ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی‌های ما حاکی از رسیدن ترانزیت تا پایان سال به ۹.۵ میلیون تن است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره الزام شرکت‌های حمل و نقل بار مبنی بر اتصال دستگاه‌های پوز آنها به سامانه‌های مالیاتی بیان کرد: همه شرکت‌های حمل و نقلی ملزم شده‌اند تراکنش‌های مالی خود را از طریق کارتخوان‌های متصل به سامانه‌های امور مالیاتی و مورد تأیید سازمان راهداری انجام دهند در غیر این صورت با آنها برخورد می‌کنیم.

امانی تأکید کرد: امسال ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز را برطرف کرده‌ایم و با پلیس راهور صورتجلسه اصلاح این نقاط به امضا رسیده است. سایر نقاطی که باقی مانده‌اند نیز برای مسافران نوروزی آشکارسازی خواهیم کرد تا قبل از رسیدنِ راننده به نقطه حادثه‌خیز، از پر سانحه بودن آن منطقه مطلع شود. ۴۰۰ دوربین جاده‌ای نیز امسال به سامانه‌های نظارتی جاده‌ای اضافه شد.

وی درباره تداوم تردد کامیون‌های ترانزیتی کشورهای منطقه از خاک ایران به سمت ترکیه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در سال جاری پیگیری راه‌اندازی کریدورهای جدید ترانزیتی بود. با برخی کشورهای منطقه ترددهای آزمایشی (تست‌ران) را هماهنگ کردیم و در حال رایزنی هستیم که این ترددها ادامه‌دار باشد.

وی در پایان در خصوص جاده چالوس و شکاف ایجاد شده در آن گفت: تا آخر هفته جاری کار بازسازی جاده چالوس به اتمام می‌رسد اما فعلاً در مسیر شمال به جنوب این جاده به صورت یکطرفه اجازه ترافیک داده شده، شانه خاکی ۶ متر تردد یکطرفه محل شکاف جاده نیز آسفالت شده تا خودروها از آن عبور کنند. همچنین با پلیس راهور به توافق رسیدیم برای تردد جنوب به شمال از تونل البرز در قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال در طول دوره تعمیرات استفاده شود تا پس از تعمیر نهایی جاده، بار دیگر تردد به محور بازگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.