| کد خبر: 230204 |

افزایش تردد خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش نگران‌کننده است

روند افزایشی تردد خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در استان نگران‌کننده است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی و حمل ونقل و ترافیک استانداری لرستان گفت: روند افزایشی تردد خودروهای فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش در استان نگران کننده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا طلایی در نخستین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل لرستان در سال ۱۴۰۰ که امروز هشتم اردیبهشت ماه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، برگزار شد، اظهار کرد: با وجود افزایش چشمگیر ترددهای نوروزی و خودروهای ورودی به استان در ایام نوروز، تلفات چندانی در جاده های استان اتفاق نیفتاد که امیدواریم این روند تداوم یابد.

وی تصریح کرد: روند افزایشی تردد خودروهای بدون پلاک و با پلاک مخدوش در استان نگران کننده است و این خودروها عامل مهمی در تصادفات به شمار می روند که ضرورت دارد، کنترل بیشتری روی تردد این خودروها قرار گیرد.

طلایی سرقت علائم و تجهیزات ایمنی راه های استان را از مهمترین مشکلات استان برشمرد و افزود: برخورد با سارقان تابلوها و علائم ایمنی در دستور کار شورای تأمین استان قرار گرفته است.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: موضوع ارتقای ایمنی راه ها در اولویت برنامه های راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان قرار دارد و سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ تقاطع استان نیازمند استانداردسازی با احداث تقاطع های غیرهمسطح است در حال حاضر در سه تقاطع مهم گردنه رازان، پادگان مهندسی و مقابل کشتارگاه دام بروجرد در محور خرم آباد_بروجرد، ساخت تقاطع های غیرهمسطح اجرایی شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است که بهره برداری از این تقاطع ها نقش بسزایی در ارتقای ایمنی این محور و کاهش سوانح استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان از نصب ۱۰ برج نوری در تقاطع های خطرناک استان طی سال ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی تقاطع پرخطر سه راهی چالانچولان نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

شرفی خواستار اصلاح نواقص چهارخطه های جدیدالاحداث ازنا_شازند و کوهدشت از سوی مجری پروژه شد و بر لزوم همکاری و حضور پررنگ کلیه دستگاه های مرتبط با بحث ایمنی برابر شرح وظایف سازمانی در راستای کاهش تلفات و افزایش ایمنی محورها تأکید کردند.

سرهنگ مصطفی دالوند فرمانده پلیس راه استان نیز خواستار ساماندهی علائم ایمنی در محورهای روستایی و تفرجگاهی، ایمن سازی مقابل پاسگاه های پلیس راه و تعمیر دوربین های نظارت تصویری آسیب دیده در راه های استان شد.

میثم قدمی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان هم با تأکید بر فرهنگ سازی ایمنی در رأس برنامه های کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل در سال ۱۴۰۰ و ضرورت مشارکت بیشتر آموزش وپرورش و صداوسیما گفت: در پایان اردیبهشت هفته جهانی ایمنی را داریم که اجرای طرح کنترل سرعت، افزایش گشت های کنترل دروازه ای، تهیه و انتشار محتواهای آموزشی فرهنگی ایمنی، درج شعار ایمنی در سربرگ مکاتبات اداری و ... از برنامه های این هفته به شمار می رود.

گفتنی است، در این جلسه، اعضا در کمیسیون ایمنی راه های کشور که به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، شرکت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.