| کد خبر: 207313 |

هیچ ممنوعیتی برای حمل بار به قم و گیلان وجود ندارد

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که پیش آمده، طبق آخرین گزارش‌ها میزان حمل بار تا هجدهم اسفندماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴ درصدی داشتیم.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: علی رغم شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که پیش آمده، طبق آخرین گزارش‌ها میزان حمل بار تا هجدهم اسفندماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴ درصدی داشتیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، غلامحسین دغاغله درباره تهمیدات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در فرایند تخلیه و بارگیری و در عین حال تدابیر انجام شده برای عدم کاهش جابه جایی بار در سطح کشور اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا اقداماتی را به اجرا رساندیم تا در این حوزه ریسک ابتلا به این ویروس به حداقل برسد و دستورالعملی تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد تا در پایانه‌های بار این دستورالعمل اجرایی شود.

وی ادامه داد: دستورالمعل شامل چند مرحله است که مرحله اول آن در ارتباط با پروتکل ورود به پایانه بار است. پیش از این متقاضیان می‌توانستند از طریق تلفن همراه به صورت مجازی نوبت بگیرند و فقط در تاریخ اعلام شده امکان حضور داشت که در احراز هویت نیاز به ثبت اثر انگشت بود. در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مرحله ثبت اثر انگشت حذف شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری افزود: شناسایی فرد از طریق اثر انگشت در پایانه‌های بزرگ مانند بندر امام انجام می‌شود و در این فرایند فقط به فردی که اثر انگشت آن در سیستم ثبت شده بود خدمات ارایه می‌شد که در این حوزه هم ثبت اثر انگشت و احراز هویت از این طریق حذف شد.

دغاغله با بیان اینکه برای ادامه کار سالن اعلام بار که محل تلاقی رانندگان است، دستورالعمل جداگانه‌ای تعریف و ابلاغ شد، گفت: بنابراین یکی از اقدامات انجام شده این است که تا حد امکان فعالیت در سالن‌های بار را به صفر برسانند و ارایه بار به خارج از سالن منتقل شود.

وی ادامه داد: همچنین اعلام شد اگر امکان خروج فعالیت‌ها از سالن بار نیست، به متولیان اعلام شد که زمان اعلام بار در ‌های مشخص باید حذف شود. پیش از شیوع کرونا زمان اعلام بار در ساعت‌های 8صبح، 14 و 22 بود که این محدودیت‌های زمانی در حال حاضر برداشته شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری گفت: زمان‌های اعلام بار از ساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 24 ادامه دارد و نیازی به انتظار رانندگان در سالن اعلام بار نیست و هر لحظه‌ای که وارد سالن شوند می‌توانند نسبت به انجام کار خود جهت بارگیری اقدام کنند.

وی با اشاره به سایر دستورات برای جلوگیری از شیوع کرونا در پایانه‌های بار اظهار داشت: صندلی‌های موجود در سالن اعلام بار هم باید فاصله بیش از یک متر از هم داشته باشند تا احتمال انتقال ویروس به حداقل برسد. روزانه هم در دو نوبت ضدعفونی در محیط انجام می‌شود. همچنین اعلام شده است که نیروها باید در سالن اعلام بار به نصف کاهش پیدا کند و کارکنان به صورت شیفتی مشغول به کار شوند. تمام افرادی ورودی به پایانه ها هم مورد چک پزشکی و تب سنجی قرار می گیرند.

دغاغله با بیان اینکه در بحث تبادل اسناد هم اقداماتی انجام شده است، افزود: اعلام کرده‌ایم به طور مستمر دستکش بین رانندگان توزیع شود و هر گونه مراوده مالی بین شرکت حمل ونقل و راننده به صورت نقد و اسکناس ممنوع شده است، دستگاه پز به مقدار کافی وجود دارد. بارنامه‌ها هم در کیسه های پلاستیکی رد و بدل می شود که حداقل تماس فیزیکی را داشته باشد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری تاکید کرد: علی رغم شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که پیش آمده، طبق آخرین گزارش‌ها میزان حمل بار تا هجدهم اسفندماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 4 درصدی داشتیم.

وی گفت: با توجه شرایط حاضر بخشی از حمل بار در مسیرهای منتهی به مرزها کاهش یافته است که انسداد مرزها باعث معطلی تعدادی از رانندگان شد. از این رو طی بخشنامه‌ای اعلام کردیم که هیچ شرکتی بدون اطلاع قبلی باری به مقصد مسیرهای مرزی ارسال نکند و بدون هماهنگی برای این مسیرها بارنامه صادر نشود. اما حمل کالای اساسی از بنادر به مقاصد مختلف روند رو به افزایش داشته است و محدودیت تردد برای کالاهای اساسی در مسیرهای مختلف نداریم و نخواهیم داشت و این روال در فروردین ماه هم این روال ادامه پیدا می‌کند.

دغاغله درباره باررسانی به استان‌هایی که شدت درگیری آنها با کرونا بالاتر است، تاکید کرد: در محدودیتی هم که راه‌های منتهی به استان‌های شمالی برای ناوگان غیربومی ایجاد شد با محدودیت تردد ناوگان باری مواجه نبودیم. ورود ناوگان باری به استان‌های گیلان، مازندران و قم هیچ محدودیتی نداشته است.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.