| کد خبر: 203617 |

آغاز تحول مؤثر ایمنی سفرهای اتوبوسی در جاده‌ها

با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی جاده‌ای، ارتقای سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل عمومی مسافربری، ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون‌شهری ابلاغ شد.

تین نیوز

با هدف افزایش ایمنی سفرهای ناوگان اتوبوسی جاده ای، ارتقای سطح خدمات و افزایش توانمندی و مشارکت شرکت های حمل و نقل عمومی مسافربری، ضوابط جدید حمل و نقل مسافر برون شهری ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این مطلب، اظهار داشت: در پی استقبال هم وطنان از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای و دستور رئیس جمهور برای نظارت و برنامه ریزی های مؤثر ارتقای ایمنی در سفرهای عمومی جاده ای، سازمان راهداری و حمل و نقل جاد ه ای پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی سلسله اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که از جمله مهمترین این اقدامات، ابلاغ ضوابط جدید تأسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل مسافربری برون شهری و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر است. 

وی با بیان این که با اجرای دستورالعمل جدید، چشم انداز متفاوتی نسبت به گذشته در ارتقای ایمنی و افزایش رضایت مندی هم وطنان از سطح خدمات ارایه شده، فراهم می شود، افزود: تعیین معیار برای انتخاب شرکت های سر شبکه، تعیین وظایف مشخص برای شرکت های سر شبکه، لزوم سرمایه گذاری و ارایه ناوگان ملکی برای شکل گیری و افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی شرکت های شبکه سیر حمل و نقل مسافر از جمله اقدامات و اصلاحات ابلاغی در جهت نظام مند نمودن و بهبود اجرای این تحول است.

قربانی خاطرنشان کرد: با ابلاغ اصلاحات جدید، هرگونه افزایش شرکت های مسافربری متضمن سرمایه گذاری و تدارک الزامات ایمنی است و در راستای تأمین هرچه بیشتر ایمنی سفرها، شرکت های سرشبکه و سایر شرکت های زیر مجموعه مکلف شدند، اتاق ویژه کنترل و مانیتورینگ ناوگان به منظور پایش رفتار لحظه ای رانندگان از مبداء تا مقصد سفرها و پاسخگویی تمام وقت به مسافران و رسیدگی به شکایات آنان، راه اندازی کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همچنین اظهار داشت: در جهت ایجاد شفافیت بیشتر در ضوابط جاری و حذف انحصارات نیز، برخی مقررات دست و پاگیر جرح و تعدیل شده و شفافیت لازم در مقررات از جمله تعیین شرایط فسح قراردادهای شبکه سیر و نحوه سرویس دهی در زمان تعطیلی اعضای شبکه ها، یکپارچه سازی سامانه های فروش اینترنتی بلیت و غیره پیش بینی شده است. 

وی افزود: در راستای ارایه و توسعه خدمات حمل و نقلی به مناطق محروم، مشوق های لازم در ضوابط، پیش بینی شده و به منظور تقویت مدیریت شبکه های سیر، امکان اداره امور شبکه با مکانیزم مدیریت مشارکتی نیز در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.