| کد خبر: 164565 |

◄ رانندگان بین‌المللی به‌زودی ارز 4200 تومانی می‌گیرند

رئیس سازمان راهداری از اعطای ارز تک‌نرخی به رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری از اعطای ارز تک‌نرخی به رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی خبر داد و گفت: درحال آنالیز هزینه‌های مسافرت رانندگان بین‌المللی حمل و نقل کالا هستیم که ظرف چند روز آینده رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی تعیین و به بانک مرکزی ارائه خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، پس از تک‌نرخی شدن ارز شبکه بانکی مکلف شد با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ارز موردنیاز رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی را با نرخ اعلام‌شده، تأمین کند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل بین‌المللی کالا در اینباره می‌گوید: رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی بخش مهمی از صادرات و واردات را انجام می‌دهند  اما هنوز رقمی برای اجرای این مصوبه در خصوص رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی کالا تعیین نشده است

محمدجواد عطرچیان گفت: رانندگان برای هزینه‌های بین‌راهی و سایر هزینه‌ها نیاز به ارز دارند به همین دلیل اجرای تخصیص ارز به  رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی کالا  در کنار سایر گروه‌هایی که به خارج از کشور تردد دارند را از بانک مرکزی پیگیری کرده‌ایم.

او در ادامه گفت: سقف رقم ارز تخصیصی  به رانندگان با توجه به مقصد  و بر اساس تن .کیلومتر مسافتی که طی می‌کنند ارز اختصاص خواهد یافت.

او درباره تعیین  میزان ارز گفت: انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالای ایران در حال بررسی تقاضای ارز رانندگان کامیون‌های بین‌المللی است تا بر اساس کشور مقصد و هزینه‌های آن میزان ارز تعیین شود.

عطرچیان درباره نحوه تأمین ارز موردنیاز رانندگان پیش از تک‌نرخی شدن ارز گفت:  قبلاً رانندگان ارز موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کردند  اما از این به بعد رانندگان کامیون در مرزهای خروجی کشور با ارائه اسناد حمل‌ونقل و بارنامه، ارز را تحویل خواهند گرفت.

او گفت:  هر رقمی  غیر از ۴ هزار و ۲۰۰ تومان برای ارز، بر اساس اعلام دولت، قاچاق تلقی خواهد شد.

عطرچیان در ادامه به نرخ متفاوت ارز در مرزهای خروجی متفاوت اشاره کرد و گفت: ارز تحویلی به رانندگان با مرز دیگر فرق دارد تا  رانندگان با ارزی که در اختیاردارند، بازار سیاه درست نکنند.

همچنین عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این باره می‌گوید: عوارض ورود در هر کشور رقم آن متفاوت است و هزینه‌های جاری رانندگان در طول مسیر شامل سوخت، تغذیه و استراحت، تردد از آزادراه‌ها و عوارض آزادراهی، تخلیه و بارگیری کالا و نیز تعمیر کامیون‌ها و قطعات یدکی خودروهای سنگین می‌شود.

حسن‌نیا تأکید کرد: در روز آینده رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی تعیین و به بانک مرکزی ارائه خواهد شد و امیدواریم بانک مرکزی با آن موافقت کند به‌خصوص که هزینه زندگی رانندگان کامیون در سفرهای خارجی کمتر از دیگر مسافران است.

به گزارش مهر، حسن نیا گفت:  ارزی که رانندگان پس از تحویل کالا در خارج از کشور به‌صورت نقدی دریافت می‌کنند، بسیار جزئی است که به‌عنوان هزینه جاری دریافت می‌کنند که البته  تابع دستورالعملی است که سازمان راهداری با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌کند تا پولی که رانندگان با خود وارد کشور می‌کنند، قاچاق محسوب نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.