| کد خبر: 159582 |

هدایتی تشریح کرد:

◄ آخرین وضعیت طرح کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تشریح آخرین وضعیت طرح کاهش سرعت در راه‌های کشور پرداخت.

تین نیوز

 بر اساس پیشنهاد‌های ارائه‌شده ممکن است در برخی از راه‌ها کاهش سرعت نداشته باشیم اما در برخی راه‌های کشور احتمال کاهش سرعت حتمی باشد.

جواد هدایتی در خصوص آخرین وضعیت طرح کاهش سرعت مجاز در راه‌های کشور به خبرنگار تین‌نیوز گفت: این طرح در حال نگارش نهایی است و بعد از تفاهم با پلیس به کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی فرستاده می‌شود تا به تصویب نهایی برسد.

وی در خصوص جزییات این طرح گفت: بر اساس پیشنهاد‌های ارائه‌شده ممکن است در برخی از راه‌ها کاهش سرعت نداشته باشیم اما در برخی راه‌های کشور احتمال کاهش سرعت حتمی باشد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه این طرح از ابعاد مختلف در حال بررسی است تا با کمترین تغییرات در وضعیت راه‌های کشور بیش‌ترین خروجی را داشته باشد، گفت: سرعت عامل بسیار مهمی در وقوع تصادفات جاده‌ای است و اگر برنامه‌های ارتقای ایمنی را در تمام جهان ملاحظه نماییم متوجه می‌شویم که مدیریت سرعت اولویت اول بسیاری از کشورها است و توصیه‌ای که می‌کنند این است که در کنار ارتقای ایمنی خودرو مدیریت سرعت را مدنظر قرار دهید.

وی در خصوص حل مشکل ایمنی محورهای شریانی و خودرو قبل از کاهش سرعت گفت: تمام این آیتم‌ها روی‌هم تأثیرگذار است و نمی‌توان گفت ابتدا باید این دو مشکل را حل کنیم و بعد به سراغ  تغییر در قوانین و مقررات رانندگی برویم.

هدایتی بابیان اینکه در شرایط فعلی مدیریت سرعت اهمیت بیشتری دارد، گفت: بر اساس قانون فیزیک انرژی که در برخورد دو جسم با هم آزاد می‌شود یکی به جِرم و دیگری به‌سرعت بستگی دارد و سرعت هم در این فرمول به توان 2 محاسبه می‌شود. یعنی هر چه سرعت بیشتر باشد انرژی‌ای که آزاد می‌شود با توان 2 افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آمارها در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد کاهش سرعت تا 30درصد احتمال آسیب شدید و مرگ را کاهش می‌دهد، افزود: این قانون فیزیک است و چیزی نیست که اختراع جدیدی باشد که در برخورد با تصادفات کاملاً محسوس است

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: وقتی درصد ایمنی عمده ماشین‌های موجود در کشور پایین است اجرای طرح کاهش سرعت ضرورت بیشتری پیدا می‌کند چراکه ترکیب خودروهای داخل کشور نمی‌تواند از راننده  هنگام تصادف محافظت کند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه ماشین‌های موجود را نمی‌توانیم یک‌شبه ایمن کنیم وبا این وضعیت ایمنی قطعاً باید به سراغ روش کاهش سرعت برویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.