| کد خبر: 128384 |

تجمع اعتراض‌آمیز رانندگان در محل پایانه باربری قزوین

تین نیوز

ظهر روز گذشته در پی تجمع اعتراض آمیز رانندگان در محل پایانه باربری قزوین مبنی بر توزیع غیرعادلانه بار، مصاحبه ای با متولیان باربری صورت گرفت.

در این میان «بابک فروتن» و «سید رضا نوری» دو نفر از رانندگان حاضر در محل گفتند: چند سال قبل انجمن صنفی رانندگان وظیفه کنترل و برخورد با شرکت ها و رانندگان متخلف را بر عهده داشت که متأسفانه مدتی است این مسئولیت به اداره کل حمل ونقل و راهداری استان قزوین واگذارشده و همین موضوع مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.

فروتن در ادامه عنوان کرد: مجموع رانندگان باربری به اتفاق نظر حاضرند تا هزینه مضاعفی به انجمن صنفی پرداخت کنند و برخوردها و نظارت ها به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان تشدید شود اما گویا این مسئولیت از اختیار انجمن های صنفی خارج شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: معمولاً در همه استان ها اولویت بار با افراد بومی است اما در استان قزوین رانندگان بیش از 8 روز در نوبت سیستم اعلام بار منتظر می مانند و رانندگان دیگر شهرها از رانندگان قزوین پیشی می گیرند. ضمن اینکه در این میان اگر راننده ای حین انتظار با استان یا باربری دیگری همکاری کند، هیچ گونه مکانیسم کنترل کننده ای برای شناسایی فرد خاطی وجود ندارد و این مسئله حقوق دیگر رانندگان را تضییع می کند.

مدیر پایانه باربری دراین باره گفت: اداره کل حمل ونقل و راهداری استان، با ایجاد سامانه هوشمند در نظر دارد تا از حقوق رانندگان قزوین دفاع کند و در حال حاضر باربری غیرمجاز خارج از سیستم نوبت دهی ثبت می شود.

«احسان محمدی نژاد» تصریح کرد: برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی شرکت های باربری و رانندگان متخلف، گشت های کنترلی با حضور عوامل راهداری و انتظامی استان برقرار است. گشت زنی ها به 2 شکل ثابت و سیار در سطح استان قزوین فعال است و نیروهای ثابت در گلوگاه های خروجی و گشت های سیار هفته ای 3 مرتبه به صورت تصادفی از باربری ها سرکشی می کنند.

وی افزود: اداره کل حمل ونقل هیچ گونه تصمیمی مبنی بر حذف سالن اعلام بار اتخاذ نکرده و تمام تلاش ها بر این است تا سیستم سالن اعلام بار تقویت شود. در همین رابطه در نظر داریم طی 6 ماه آینده از ظرفیت های بیشتر این سامانه استفاده کنیم و موضوعاتی مثل کاهش مدت انتظار افراد بومی و جلوگیری از زمین ماندن بار، در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر پایانه باربری قزوین در پایان گفت: طی یک ماه گذشته از سال جاری تعداد 6 هزار و 215 خودروبر وارد پایانه باربری قزوین شده که از این میان 3 هزار و 915 فقره بارنامه در سالن اعلام باربری رانندگان صادر شده است اما رانندگان این آمار را قبول ندارند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.