| کد خبر: 188959 |

بررسی لایحه سامان‌دهی سهام عدالت در مجلس

عدم واگذاری سهام به دهک‌های کم درآمد تخلف است.

تین نیوز

 لایحه سامان‌دهی سهام عدالت، در مجلس در دست بررسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، «حمیدرضا فولادگر» رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل۴۴ قانون اساسی در این مورد گفت که روش کلی آزادسازی سهام عدالت و واگذاری آن تصویب شده بود اما جزییات و مسیر آن با اما و اگر هایی همراه است.

در همین حال «حمید رضا پورابراهیمی»، گفت: یکی از تخلفات در بحث سهام عدالت، عدم واگذاری سهام به دهک‌های کم درآمد است، چراکه این دهک ها ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند و دولت هیچ بهانه‌ای برای آزادسازی سهام این گروه ندارد.

وی همچنین به خانه ملت، گفت: دارایی به مردم منتقل شود و با انتقال مالکیت برخی شرکت‌ها که جزو سهام عدالت قرار می گیرند، ثروت خانوارهای ایرانی افزایش یابد. در کنار انتقال مالکیت برخی شرکت‌ها به مردم یک هدف بسیار مهم دیگری از ارائه سهام عدالت به مردم وجود داشت که آن موضوع کاهش سهم دولت در اداره امور اقتصادی کشور بود تا بر این اساس مردم به عرصه آمده و اقتصاد و مالکیت را برعهده بگیرند.

پورابراهیمی، افزود: اگر تصمیم و اراده دولت بر ساماندهی سهام عدالت است، باید آزادسازی آن را انجام دهد و اگر هم که فقط شعار  داده و تنها در سخنرانی‌ها از این سهام مردم نام می‌برد که می‌تواند به رویه کنونی خود درباره این سهام ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد، ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد فرمایشات رهبری درباره اقتصاد مردمی را اجرا کند در اولین گام و اقدام تصمیم گیری درباره آنچه که به مردم تعلق دارد را به خود آنها بسپارد که یکی از این موضوعات که در واقع مردمی کردن اقتصاد بوده بحث آزادسازی سهام عدالت است.

وی با بیان اینکه دولت فقط شعار می‌دهد اما در عمل اقدامی برای آزادسازی سهام عدالت انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: یکی از تخلفات در بحث سهام عدالت عدم واگذاری سهام به دهک‌های کم درآمد است، چراکه این دهک‌ها ۱۰۰ درصد تعهدات خود را ایفا کرده‌اند و  دولت هیچ بهانه‌ای برای آزادسازی سهام این گروه ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قوه مقننه مجدانه پیگیر موضوع آزادسازی کامل سهام عدالت و واگذاری آن به مردم است تا مردم بتوانند پس از سال‌ها درباره آن تصمیم گیری و آزادانه آن را خرید و فروش کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.