| کد خبر: 226896 |

معاون رییس جمهوری در بازدید از راه آهن رشت به بندر کاسپین تاکید کرد:

اتصال راه‌آهن رشت - کاسپین به خلیج فارس تا بهار سال ۱۴۰۰

راه آهن رشت- کاسپین در بهار سال ۱۴۰۰ به خلیج فارس وصل خواهد شد.

تین نیوز

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت اتصال کریدور شمال - جنوب، تاکید کرد: راه آهن رشت- کاسپین در بهار سال ۱۴۰۰ به خلیج فارس وصل خواهد شد.

محمدباقر نوبخت به همراه سید مهدی نقوی، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، ارسلان زارع استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی از پروژه ملی راه آهن رشت به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آورد و طی آن از تلاش برای تکمیل راه آهن و اتصال دریای کاسپین به خلیج فارس در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.

طی این بازدید، نوبخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی بیان کرد: در حال حاضر این پروژه در دو قطعه ۶ و ۷ در حال تکمیل است پروژه قطعه ۶ تقریباً به مرحله نهایی رسیده که حتی بخشی از آن ریل گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: در قسمت ۷ که منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی می شود، یک پل به طول ۲۶۰ متر طراحی که عملیات ساخت آن آغاز شده و این پل باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این پروژه گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندرکاسپین اشاره کرد: در تلاشیم با یاری پروردگار در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم این افتخار نصیبمان شود که بتوانیم قطعه قزوین-رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای کاسپین در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

نوبخت با تقدیر از سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تامین مالی بخشی از این پروژه بزرگ خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت بار های فراوانی که از کشورهای شمالی ایران به سمت خلیج فارس باید انتقال داده بشه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.