| کد خبر: 223444 |

◄ قطع وابستگی به خارج برای تولید واگن باری

رویکرد خودباوری و توجه به استعدادهای داخلی در راه آهن به یک مساله جدی تبدیل شده است و از امروز هیچ وابستگی برای تولید واگن باری به خارج نداریم.

تین نیوز

خودکفایی و داخلی سازی صنعت ریلی با تولید چرخ منوبلوک توسط شرکت کفریز و سیستم ترمز پنوماتیک واگن های باری همزمان با انعقاد اولین قراردادهای تجاری در این زمینه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و علی اکبر ترکان عضو هیات مدیره شستا انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در مراسم رونمایی از چرخ و ترمز واگن باری تولید داخل در اینباره گفت: رویکرد خودباوری و توجه به استعدادهای داخلی در راه آهن به یک مساله جدی تبدیل شده است و امروز را روز جشن خودکفایی تولید واگن باری اعلام می ‌کنم. چراکه از امروز هیچ وابستگی برای تولید واگن باری به خارج نداریم و جمهوری اسلامی ایران به قطب تولید واگن باری تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی ادامه داد: امروز شاهد امضای قرارداد خرید دو محصول مهم تولید داخل در بخش ریلی هستیم که از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

اسلامی با تأکید بر اینکه می‌توانیم سهمی از بازارهای جهانی در خصوص محصولات صنایع ریلی کسب کنیم، گفت: موفقیت اقتصادی ما باید از جغرافیای ایران بزرگ‌تر باشد و این حاصل نمی‌شود مگر اینکه خودباوری را متجلی کنیم.

وی با اشاره به تمرکز چند شرکت دانش بنیان از جمله شرکت کفریز اصفهان برای تولید چرخ و ترمز واگن باری افزود: چند شرکت دانش بنیان دیگر هم در حال تحقیق و بررسی تولید چرخ و ترمز واگن مسافری هستند که با تکمیل تولید آنها می‌توانیم در حوزه تولیدات صنایع ریلی به خودکفایی برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.