| کد خبر: 218888 |

◄ از نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو رونمایی شد

نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو آزمایش شد.

تین نیوز

نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در شهرک صنعتی آمل آزمایش شد. این موتور که تا یک ماه دیگر از آن استفاده خواهد شد، با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و صرفه جویی ۷۰ درصدی در مصرف گاز طراحی و ساخته شده است.

به گزارش تین نیوز، تست این موتور با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن انجام شد. سعید رسولی در آیین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو درشرکت دیزل سنگین ایران اظهار کرد که در صورت تامین اعتبار، شرکت راه آهن می تواند تا پایان دولت دوازدهم یک هزار کیلومتر خط دوم را به بهره برداری برساند.

رسولی ادامه داد: طی چند سال گذشته توسعه کمی و کیفی ریلی کشور شدت بالایی گرفته و چندین استان از جمله کرمانشاه، همدان، ارومیه و گیلان به شبکه ریلی کشور متصل شدند.

وی اظهار کرد: همچنین خط آهن تبریز از مسیر جدید میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز به زودی با زمان سیر بسیار کمتر از مسیر قبلی تکمیل و به بهره برداری می رسد و پروژه اتصال یزد به اقلید هم در حال اجرا است که به زودی به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: پروژه اتصال راه آهن به اردبیل با سرعت در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می رسد.

رسولی با بیان این که توسعه شبکه ریلی کشور با استفاده از ظرفیت های قانونی سرمایه گذاری بخش غیردولتی شدت گرفته است، افزود: موفق شدیم با بسته های حمایتی و استفاده از ظرفیت های قانونی فرصت هایی را برای سرمایه گذاری اقتصادی در شبکه و ناوگان ریلی فراهم کنیم. این اقدام باعث تقاضاهای متعدد بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری شد که بخشی در حال انجام و بخشی در حال انعقاد تفاهمنامه و قرارداد است ضمن این که همه این ها نویدبخش توسعه ریلی همه جانبه هستند.

مدیرعامل راه آهن در مورد پروژه ریلی غرب به شرق مازندران هم گفت: این پروژه در دست مطالعه است و پیگیریم تا نتایج اولیه آن به دست ما برسد.

رسولی که به منظور بازدید از شرکت دیزل ایران سنگین (دسا) و رونمایی از طرح ساخت موتور سنگین چهار هزار اسب بخاری و آزمایش نخستین موتور ملی دوگانه سوز لکوموتیو به آمل سفر کرده بود، در جریان این سفر از خط تولید شرکت دیزل سنگین ایران بازدید کرد و گفت: دسا توانمندی های خوبی در زمینه تولید موتورهای دیزل ریلی و دریایی سنگین دارد و اخیرا موتور ملی این کارخانه روی یکی از دیزل های مانوری راه آهن ما برای تست گرم نصب شده و نتایج به دست آمده رضایت بخش بوده است.

رسولی افزود: امروز نیز نخستین موتور دوگانه سوز برای کاربری ریلی را نصب کردیم که در کاهش وابستگی ما به خارج از کشور بسیار موثر است.

گفتنی است که توان خروجی این موتور یکهزار اسب بخار و ۸۵۰ کیلو وات انرژی گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.