| کد خبر: 211812 |

تحویل ۵۰ تا ۷۰ واگن بازسازی شده تا پایان خرداد

رجبی گفت: با استفاده از تبصره ۱۸ ماده واحد قانون بودجه، ۵۰ تا ۷۰ واگن مسافری توسط شرکت‌های زیر مجموعه رجا بازسازی شده است.

تین نیوز

محمد رجبی مدیر عامل رجا و رئیس انجمن شرکت های حمل ونقلی با بیان اینکه جابه جایی مسافران در بخش حمل ونقل ریلی در مقایسه با ماه های گذشته تغییر چندانی نداشته است، گفت: از دیروز (۲۸ اردیبهشت) پیش فروش بلیت برای بازه زمانی یک خرداد تا ۳۱ خرداد با توجه به ایام تعطیلی عید فطر آغاز شده است و ما امیدواریم بتوانیم بخشی از زیان های وارده به این حوزه را در ماه های آینده جبران کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او افزود: هم اکنون بخش حمل ونقل ریلی با ۱۰ تا ۱۲ درصد از ظرفیت خود مسافران را جابه جا می کند و در این میزان ظرفیت، تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود.

رئیس انجمن شرکت های حمل‎ونقل ریلی با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا توانستیم بخش نوسازی و بازسازی واگن ها را فعال نگه داریم تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات در سال گذشته از طریق تبصره (۱۸) ماده واحد قانون بودجه، توانستیم بخش عمده ای از مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

او ادامه داد: تا ماه آینده با همکاری شرکت های زیر مجموعه می توانیم بخش عمده ای از واگن های در حال بازسازی را تحویل دهیم.

رجبی با بیان اینکه از نیمه دوم سال گذشته روند بازسازی واگن ها را با همکاری شرکت های زیر مجموعه انجام می دهیم بیان کرد: تا پایان خرداد ۹ تا ۱۲ واگن بازسازی شده و ۴ واگن نو را از طریق شرکت های واگن پارس و پلور تحویل می دهیم.

مدیر عامل رجا توضیح داد:  ۱۸ واگن فرسوده را نوسازی و بازسازی کرده ایم و این روند رو به سرعت تا پایان سال با توجه به سال جهش تولید ادامه خواهد داشت.

او توضیح داد: تا پایان سال، ۵۰ تا ۷۰ واگن بازسازی شده در بخش مسافری را تحویل راه آهن خواهیم داد. با استفاده از توانمندی های نیرو های داخلی و مهندسان کشور توانسته ایم به خودکفایی در این بخش برسیم.

رجبی گفت: خوشبختانه تا امروز همه موافقت ها برای بازسازی ۱۲۴ دستگاه واگن مسافری رجا در قالب قرارداد های جداگانه با شرکت های نوین صنعت رجا، واگن پارس و احیاء صنعت گرفته شده و قرارداد دو مورد اول ابلاغ شده که به همین منظور مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک واریز شده است.

مدیرعامل رجا با اشاره به اینکه روند بازسازی ها در چند روز گذشته بسیار پر شتاب بوده است بیان کرد: ۵ دستگاه واگن بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ از شرکت نوین صنعت رجا تحویل گرفته شده است.

او در پایان تأکید کرد: با پیگیری های ویژه صورت گرفته از سوی مدیرعامل واگن پارس و تلاش های همکاران در آن مجموعه، تا پایان امسال بخشی از واگن های بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ و ۴ دستگاه واگن نو همچنین چند واگن ترن ست از نوع C توسط شرکت واگن پارس، تحویل رجا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.