| کد خبر: 198163 |

◄ تراورس به خانه‌اش باز می‌گردد؟

فعالیت شرکت تراورس تنها معطوف به راه آهن نبوده و در چند سال گذشته علیرغم تمامی ناملایمات، علاوه بر تجهیز بیشتر امکانات و ماشین آلات خود، به ساخت و احداث مترو ورود کرده و اتفاقات خوشی را رقم زده است.

تین نیوز

شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن - تراورس با بیش از 6000 نفر پرسنل، شرکتی تخصصی ریلی است که بزرگ ترین فعالیت آن نگهداری از خطوط و ابنیه فنی راه آهن است، این شرکت که مجهز به ماشین آلات خاص و دارای چندین کارخانه تولید تراورس در کشور است، تاکنون پروژه‌های ریلی متعددی را به انجام رسانده و همچنان در راه آهن و مترو درحال اجرای پروژهای مختلفی می باشد.

از جمله فعالیت‌های این شرکت احداث راه آهن مراغه - ارومیه و قزوین- رشت بوده که سال گذشته به دست رئیس جمهور افتتاح شد. بازسازی محور جنوب راه آهن سراسری پس از 70 سال توسط این شرکت انجام شده که سوانح ریلی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. فعالیت تراورس تنها معطوف به راه آهن نبوده و در چند سال گذشته علیرغم تمامی ناملایمات، علاوه بر تجهیز بیشتر امکانات و ماشین آلات خود، به ساخت و احداث مترو ورود کرده و اتفاقات خوشی را رقم زده است که می توان به بازسازی خط 5 مترو تهران کرج پس از 17 سال اشاره کرد، که از افتخارات این شرکت در ممانعت از خروج ارز از کشور است.

 گرچه مشکلات مختلفی از جمله دریافت بخش قابل توجهی از مطالبات در قالب اسناد خزانه و اوراق، همچنین بدهی‌های مالیاتی سنگین مربوط به ادوار گذشته گریبانگیر این شرکت بوده و هست، اما شرکت تراورس در سال‌های اخیر همچنان مقتدر به حرکت خود ادامه داده و پروژه‌های بزرگی را به اتمام رسانده است.

کارگران و کارکنان این شرکت که به بخش خصوصی واگذار شده‌، همواره با احساس مسئولیت برای ایمنی حرکت قطارها و مسافران کوشیده و پروژه‌های بزرگی را اجرا کرده‌اند و حتی گاهی خواسته‌های به حقشان را فریاد زده‌اند تا به گوش مسئولین رسانده شود و این روزها خرسند از مکاتبات انجام شده برای پیوستن دوباره به راه آهن ج.ا.ا هستند.

هرچند اقداماتی برای بازگشت این مجموعه به راه آهن در حال انجام است که باعث دلگرمی کارکنان این شرکت و موجب رفع مشکلات کارگری می‌ شود اما هرگونه تصمیم در این خصوص منوط به نظر مثبت نهادهای مختلفی است که مراحل انجام آن باید طی شود.  امید می رود با تصمیم تخصصی و کارشناسانه مجامع ذیربط، این شرکت کماکان و همانند آنچه که طی سالیان اخیر برای بهبود ناوگان ریلی تلاش داشته، منشا  پیشرفت بیشتری در این بخش باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 1

    سلام. یعنی این مدت که تراورس به بخش خصوصی واگذار شده آواره کوچه و خیابون بوده؟

  • مجتبی 0 0

    واقعا باید این پرسنل زحمتکش که اصلی ترین رکن راه آهن هستند از بدنه ی راه آهن جدا باشن این چه قانونیه چرا همیشه اصل رو ول میکنن و فرع رو میچسبن راه آهن یعنی خط بعد جاهای دیگه در رفاه هستن امید که هرچه سریعتر این پرسنل زحمتکش خط و ابنیه فنی تجمیع و تعیین تکلیف بشن