| کد خبر: 194703 |

◄ راه‌اندازی نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور

با پیگیری‌های مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، در راستای افزایش حمل مواد معدنی از مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان منجر به راه‌اندازی نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور شد.

تین نیوز

با پیگیری‌های مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، در راستای افزایش حمل مواد معدنی از مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان منجر به راه‌اندازی نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن هرمزگان، با پیگیری‌ها، جلسات و مذاکرات مستمر حسن ماسوری، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان و شرکت‌های حمل و نقل ریلی در این زمینه در راستای افزایش حمل موادمعدنی از مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان منجر به راه‌اندازی نخستین شرکت حمل و نقل ترکیبی ریلی کشور شد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان، هدف از تشکیل این شرکت ترکیبی، کاهش آلایندگی صوتی، حفظ محیط‌زیست، کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های موازی، کاهش زمان توقف دیزل‌ها و واگنهای باردار و خالی، کاهش تعمیر و نگهداری ناوگان ریلی، افزایش بهره‌وری و راه‌اندازی سیستم‌های مکانیزه رهگیری و مدیریت واحد جهت راهبری حمل و نقل ترکیبی ریلی بوده و هم‌چنین جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های فولادی به جهت عدم ارسال مواد معدنی را در پی داشته است.

ماسوری افزود: ضمن آن‌که با برقراری قطارهای باری برنامه‌ای و مستقیم با تناژ حداقل ۴۵۰۰ تن از ایستگاه مبدا معدن گل‌گهر تا مقصد بارکو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس و بالعکس موجب بالا رفتن تناژ حمل مواد معدنی از طریق ریلی به سالیانه ۲۲/۵ تن خواهد رسید و هم‌چنین افزایش چشمگیر درآمد برای راه آهن خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.