| کد خبر: 179362 |

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

◄ قراردادهای لوکوموتیو باری ومسافری هرچه سریع‌تر منعقد شود

همزمان با ایجاد و اجرای سیاست‌های بالادستی حمل‌ونقل در معاونت حمل‌ونقل شهرسازی پایش حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت را انجام دهیم. ومصوبات و سیاست‌های توسعه و مالی صنعت را پایه ریزی کنیم.

تین نیوز

در مراسمی که به مناسبت هفته حمل ونق در محل ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، وزیر راه وشهرسازی ضمن تبریک هفته حمل و نقل به خدمتگزاران این صنعت، گفت: مصائب و مشکلات این حوزه مشخص است اما پالایش و غربال سیاست ها باید یک امر دائمی باشد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی، اضافه کرد: ما باید سیاست های اجرائی و مدیریتی و خط مشی هایی را دنبال کنیم که ما راه به اهداف عالیه در حوزه حمل ونقل برساند.

اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه در سیاست های کلی نظام و احکام دائمی توسعه و برنامه ششم، توسعه اهداف کمی و کیفی مفصلی آمده و بنابراین جهت اهداف ما نیز مشخص است.

وزیرراه و شهرسازی، تصریح کرد: ما برنامه ریزی کسب و کار را با توجه به این اهداف باید طوری انجام دهیم که بخش خصوصی از حضور در بخش ریلی استقبال کند. چراکه ما همچنان نارسیم و باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه ریلی در جهت افزایش بهره وری و ظرفیت کمک کنیم و ظرفیت تنظیم مقررات و نظام تعرفه را به گونه ای ارتقا دهیم که بازدهی و برگشت سرمایه را به دنبال داشته باشد.

اسلامی اضافه کرد: ضمن اینکه باید با جذاب کردن سرویس این چرخه را حرکت دهیم. چراکه ما نمی توانیم با روی زمین ماندن 14 الی 15 هزارتن کالا به مدت 4 یا 5 ماه برای فعالان اقتصادی سرخورگی ایجاد کنیم. بنابراین همراه سازی ظرفیت ها در حوزه ریلی وظیفه ما است و باید هماهنگی ها را در این حوزه افزایش دهیم.

 اسلامی خاطر شان کرد: ما در چند سال گذشته به دلیل فرسودگی ناوگان با کاهش آن مواجه شده ایم و باید با استفاده ار همه منابع و ظرفیت ها از جمله منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت ازاین سرمایه ها استفاده کنیم و نشاط را در تولید تکنولوژی و بهره برداری ایجاد کنیم تا مردم هم از سرویس با کیفیت تری برخوردار شوند.

اسلامی اضافه کرد: بنده به آقای محمدراده هم تاکید کردم که هر چه سریع تر قراردادهای لکوموتیو باری ومسافری منعقد شود تا بتوان از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.  همچنین همزمان با ایجاد و اجرای سیاست های بالادستی حمل ونقل در  معاونت حمل ونقل شهرسازی پایش حوزه حمل ونقل و ترانزیت را انجام دهیم و مصوبات و سیاست های توسعه و مالی صنعت را پایه ریزی کنیم.

اسلامی اضافه کرد: ما در نقطه جغرافیای بسیار ممتازی قرار گرفته ایم و پیش ار این جریانات استبدادی همه توان خود را به کار گرفته بودند تا حق ما را نادیده بگیرند. اما همه این ها دلیلی بر از دست دادن فرصت ها نیست چرا که ما با کمک بخش خصوصی که موتور محرک صنعت حمل ونقل است به عنوان یک خانواده باید تلاش کنیم تا صنعت ریلی را توسعه دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.