| کد خبر: 178859 |

با هدف ترویج مسئولیت‌های اجتماعی در راه‌آهن رخ می‌دهد:

◄ تقدیر از ساربان مسئولیت‌پذیر در هفته حمل‌ و‌ نقل

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی مردم در بخش حمل‌ونقل، از ساربانی که یک سانحه را گزارش کرده بود تقدیر می‌کند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن یزد بابیان این خبر گفت: اطلاع‌رسانی ساربان، احمد عامری در سانحه یک کامیون روی ریل‌های راه‌آهن، یک اقدام مسئولیت شناسانه میان ساکنان حریم خطوط ریلی بود که از برخورد احتمالی قطار با کامیون سانحه دیده موثر بود؛ از همین‌رو بنا داریم تا برای فرهنگ‌سازی در این حوزه، هم‌زمان با هفته حمل‌ونقل از این ساربان مسئولیت شناس به‌صورت نمادین قدردانی شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سید مصطفی داوودی ادامه داد: متاسفانه به دلیل بی‌احتیاطی برخی رانندگان، بروز این‌گونه سوانح روی خطوط ریلی به‌صورت دائمی تکرار می‌شود و چند روز قبل از این حادثه که احمد عامری آن را اطلاع‌رسانی کرد، حادثه‌ای مشابه تکرار شده بود که با اقدام به موقع همکاران راه‌آهن، قطار برخوردی با خودروی سانحه دیده در روی ریل نداشت.

او افزود: حدود ۱۴ هزار کیلومتر خطور ریلی در کشور وجود دارد و این‌گونه سوانح همواره وجود دارد، اما چیزی که اهمیت دارد این است که بدانیم این‌گونه سوانح بااطلاع رسانی و مسئولیت شناسی مردم، بیشتر قابل‌کنترل خواهد بود.

داوودی توضیح داد: دیزل لکوموتیو ۱۲۰ تن و هر واگن مسافری ۳۰ تا ۳۵ تن وزن دارد و در هر قطار به‌صورت میانگین حدود ۱۵ سالن وجود دارد که وزنی معادل ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن را روی ریل به حرکت درمی‌آورد. ازاین‌رو باید در نظر داشت که در صورت برخورد قطار با وسایل نقلیه‌ای که روی خط ریلی می‌آیند می‌تواند برای خودروهای عابری یک زیان غیرقابل‌جبران باشد.

وی تاکید کرد: در راستای فرهنگ‌سازی در خصوص مسئولیت‌پذیری ساکنان حاشیه خطوط ریلی از این ساربان در شورای اداری اداره کل راه‌آهن یزد تقدیر می‌شود تا بتوانیم این‌گونه اقدام‌ها و حساسیت‌های اجتماعی را ارتقا دهیم.

گفتنی است احمد عامری ۴۵ ساله اهل یکی از روستاهای نزدیک زواره به نام «شهرآشوب» است. او ساربان است و با یک اقدام به موقع سانحه کامیون روی خطوط ریلی را اطلاع‌رسانی کرده بود.

سید مصطفی داودی مدیرکل راه‌آهن یزد نیز در تشریح این واقعه، از منظری دیگر درباره این اتفاق گفته است. او توضیح داد: واژگونی تریلی دریکی از جاده‌های فرعی حدفاصل ایستگاه «سنگی» تا نایین در یک جاده فرعی رخ داد؛ درواقع مسیر ریلی با پلی از روی این جاده فرعی عبور می‌کند و این تریلی به دلیل سرعت بسیار بالا از مسیر اصلی منحرف‌شده و از شانه و حاشیه جاده بالاآمده و روی ریل متوقف‌شده بود. در این حادثه راننده تریلی هم جانش را ازدست‌داده بود.

وی افزود: دقایقی بعد مردی از اهالی همان منطقه با موتور در حال تردد از همان جاده بوده که متوجه این حادثه می‌شود و مسئولان ایستگاه «سنگی» را در جریان می‌گذارد و به همه قطارهای عبوری در این مسیر دستور توقف داده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.