| کد خبر: 175920 |

◄ پیمانکاران اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به مترو را متوقف کردند

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از توقف فعالیت احداث تونل ارتباطی سکوهای ایستگاه راه‌آهن تهران به متروی میدان راه‌آهن به دلیل مطالبات پیمانکار خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از توقف  فعالیت احداث تونل ارتباطی سکوهای ایستگاه راه‌آهن تهران به متروی میدان راه‌آهن به دلیل مطالبات پیمانکاران خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مازیار یزدانی درباره علت تأخیر در راه‌اندازی تونل اتصال ایستگاه راه‌آهن تهران به ایستگاه متروی میدان راه‌آهن گفت: پیمانکار به دلیل مطالبات خود به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان احداث تونل را متوقف کرده است.

او تصریح کرد: در بازدید هفته پیش قطعه‌ای از تونل مشخص شد که بخشی از تونل که زیرِ سکوهای راه‌آهن قرار دارد آماده شده و تونل به جلوی ایستگاه رسیده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن درباره اقدامات صورت گرفته برای حل این مشکل گفت: به پیمانکار به جای مطالباتش، حواله میلگرد خواهیم داد تا بتواند کار خود را ادامه دهد و اعلام کرده‌ایم اگر مشکل دیگری غیر از مطالبات از راه‌آهن دارد، اعلام کند.

یزدانی گفت: پیمانکار نیز قرار است این هفته برنامه کاری خود را اعلام کند که اگر این برنامه از سوی راه‌آهن مورد تأیید قرار بگیرد، پس از دریافت حواله میلگرد، کار خود را آغاز کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست به پیمانکار اوراق اسناد خزانه پرداخت شود؟ گفت: باید به ما اوراق بدهند تا آن را به پیمانکار بدهیم. ولی به‌هرحال آخر کار به پیمانکار اوراق اسناد خزانه تحویل داده خواهد شد ولی در حال حاضر به ما اوراقی نداده‌اند.

معاون مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: پیمانکار شهرداری هم که بخشی از احداث تونل مذکور را در دست دارد، به علت مطالبات خود از شهرداری، آن را متوقف کرده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران مذاکراتی داشت و قرار شد شهرداری نیز پیمانکار مربوطه را تجهیز و فعال کند که دو طرف هم‌زمان کار خود را آغاز کنند و تا پایان سال احداث تونل به پایان برسد.

شهرداری متعهدِ شده تا پله‌برقی‌ها و آسانسورها را نصب کند و بخشی از تونل را تا جلوی ایستگاه مترو بسازد و شرکت راه‌آهن هم دقیقا تا محلی که پیمانکار شهرداری تونل را ساخته، کانال را احداث و از دو جبهه آن را به هم متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.