| کد خبر: 173855 |

◄ نقش راه‌آهن در دفاع مقدس

به دلایل فراوان نقش راه‌آهن در دفاع مقدس در میان همه دستگاه‌ها ممتازتر است و هیچ رزمنده‌ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بهترین مصداق همدلی و هم زبانی در تاریخ اسلام را، شب عاشورا و ایستادگی ۷۲ تن از یاران امام حسین دانست و گفت: همدلی و هم زمانی دفاع مقدس نیز از واقعه عاشورا و قیام کربلا الهام گرفته است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، داوود عباس زاده با تاکید بر این که ذات جنگ به خودی خود بد است و به جز خسارات و تلفات، چیزی به همراه ندارد، اضافه کرد: بااین وجود در سنگرهای دفاع مقدس؛ رفاقت، صمیمیت، یکرنگی، خدامحوری، ولایت پذیری و به فکر مردم بودن جاری بود.

عباس زاده بابیان این که متاسفانه در حال حاضر فقدان چنین عقایدی در سطوح مختلف احساس می شود، گفت: سوال این است که چرا در حال حاضر باوجود امکانات فراوانی که در اختیارمان قرار دارد، خدمت رسانی به مردم کاهش یافته است؟

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن، خدمت رسانی به مردم را مقدس و پیروی از راه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: راه آهن در طول دفاع مقدس نقش بسیار ممتاز و برجسته و تاثیرگذاری داشت تا جایی که به استثنای نیروی های مسلح و جهاد سازندگی، به دلایل فراوان نقش راه آهن در دفاع مقدس در میان همه دستگاه ها ممتازتر بود و میلیون ها رزمنده و اعزام مجددی ها به وسیله قطار به جبهه ها اعزام شدند.

عباس زاده با یادآوری این که هیچ رزمنده ای نیست که از قطار خاطره نداشته باشد، گفت: در طول دفاع مقدس ده ها شهید و مجروح توسط قطارها و آمبولانس های کانتینری قطار جابه جا و به پشت جبهه ها منتقل شدند.

وی بابیان این که در شرایط سخت جنگ، کارکنان راه آهن در پشت جبهه اجازه ندادند حتی یک روز چرخ های قطار از حرکت بازایستد، افزود: بسیاری از ادوات نظامی توسط قطارهای باری به جبهه منتقل می شد و خیلی از کارگاه های فنی راه آهن در آن زمان با تغییر کاربری برای تعمیر ادوات نظامی اختصاص یافته بود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن با اشاره به اینکه در ساخت بسیاری از سنگرها و خاک ریزهای رزمندگان از ادوات ریلی استفاده شده بود، اضافه کرد: در کنار این نوع خدمات، ابزار و امکانات سنگین و سبک، بیش از پنج هزار رزمنده از کارکنان راه آهن به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و راه آهن ۲۴۸ شهید و ۱۲۰۰ جانباز و ۲۰۹ آزاده به کشور تقدیم کرد.

وی با اشاره به این که باوجود مشکلات بسیار، شاهد رشد کشور در برخی از عرصه ها هستیم، گفت: کشوری که در زمان دفاع مقدس قادر نبود به عدد رزمندگان کفش و لباس نظامی تهیه کند و به لحاظ ادوات نظامی در مضیقه بود امروز به قدرتی منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است و در حال حاضر درزمینهٔ های هوا-فضا و موشکی، سانتریفیوژها و شبیه سازی، نانوتکنولوژی، رادیو داروها و داروهای مختلف و پلیمر پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده ایم.

عباس زاده با اشاره به این که در حال حاضر فشار و توطئه ها علیه کشورمان از سوی دشمن افزایش یافته است، افزود: باید نگاه دفاع مقدسی به کارمان داشته باشیم.

وی بابیان این که در دوران سازندگی و خدمت رسانی پس از جنگ نیز باید چون دوران جنگ، قهرمانانی چون همت و باکری داشته باشیم، گفت: مردم می خواهند اعتقاد به خدمت و جهاد را ببینند و ضرورت دارد که زیاده خواهی، سهم خواهی و غنیمت خواهی ها کنار گذاشته و نگاه جهادی و اعتقادی دنبال شود تا مردم آن را عینا مشاهده کنند.

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران با تاکید بر این که مردم نظام را در قالب نحوه خدمت گزاری و پاسخ دهی در کارکنان دولت می بینند، یادآور شد: کارکنان دولت ویترین های نظام هستند و اگر در حمل ونقل ریلی خدمات مطلوب و باکیفیت به مردم داده نشود، مدیریت کشور زیر سوال می رود.

وی بابیان این که هدف از بازخوانی عملکرد شهدا و برگزاری یادواره برای آنان، توقف در زمان جنگ نیست، گفت: عملکرد و فرهنگ شهدا و جانبازان ماندگار است و در حقیقت، تابلو راهنما و فانوس راه و صندوق ذخیره معنوی پیشرفت و حرکت روبه جلوی کشور محسوب می شود و اگر از آن استفاده نکنیم و به نسل آینده انتقال ندهیم، مغبون خواهیم شد.

عباس زاده با تاکید بر این که کارکنان راه آهن باید مانند یک رزمنده در محیط کار ظاهر شوند، افزود: مردم را با عملکرد خود دین زده نکنیم و اگر در معیشت مردم نمی توانیم تاثیر گذار باشیم با عمل خود به اعتقادات آن ها صدمه نزنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.