| کد خبر: 161894 |

◄ پیشنهاد یک شرکت ریلی برای افزایش بهره‌وری شبکه ریلی

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش بهره‌وری در شبکه ریلی، افزایش سرعت سیر است. این ویژگی به‌ویژه در شبکه ریلی باری آنچنان تاثیری دارد که در صورت مغفول ماندن آن، حمل بار به سرعت از ریل به سمت جاده سوق می‌یابد.

تین نیوز

یکی از مهم ترین عوامل افزایش بهره وری در شبکه ریلی، افزایش سرعت سیر است. این ویژگی به ویژه در شبکه ریلی باری آن چنان تاثیری دارد که در صورت مغفول ماندن آن، حمل بار به سرعت از ریل به سمت جاده سوق می یابد.

به گزارش تین نیوز، توسعه زیرساخت های ریلی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر افزایش سرعت در شبکه ریلی است. مدیرعامل شرکت توکاریل در همین زمینه با اشاره به لزوم تأمین زیرساخت ها برای توسعه صنعت ریلی گفته است: پیش از این نیز طرح BOT را به راه آهن پیشنهاد کرده ایم و منتظر پاسخ آنان ماندیم.

به گزارش تین نیوز، محسن سعیدبخش درخصوص لزوم توجه به زیرساخت های ریلی برای توسعه این صنعت گفته است: اگر در برنامه های کلان کشور توجه به صنعت ریلی گنجانده شده است باید زیرساخت های آن نیز آماده باشد. درواقع تأمین نبودن زیرساخت های ریلی موجب زیان دهی شرکت های ریلی باری خواهد شد.

وی افزود: اگر قرار باشد شرکت ما قطاری را از اصفهان عازم معادن جنوب شرقی کشور کند و حمل بار داشته باشد و سه روز در گلوگاه به دلیل ترافیک و تراکم متوقف باشد؛ شرکت های باری جز ضرر  چیزی عایدشان نمی شود.

او خاطرنشان کرده است: علاوه بر آن مصرف کننده مواد نیز از این جهت که به موقع مواد خود را تحویل نمی گیرد به مشکل برخواهد خورد. بنابر این دلایل باید توجه ویژه ای برای زیرساخت ها در نظر گرفته شود.

سعیدبخش در ادامه افزوده است: در زمینه زیرساخت ها، شاید دوستان راه آهن با مشکلات و محدودیت های بودجه مواجه باشند که ما در این زمینه پیشنهادهایی را در جلساتی که با آن ها داشته ایم مطرح کرده ایم.

مدیرعامل توکاریل اظهار داشته است: یکی از موضوعات ما بحث BOT بوده است که ما قبلاً پیشنهاد کرده ایم خطی را به ما واگذار کنند و ما آن  را اجرا کنیم و همچنان منتظر آن هستیم که دوستان راه آهن بر حسب قوانین مربوطه پیشنهاد ما را بررسی کنند و به پیشنهادات ما پاسخ بدهند.

وی  افزود: در این زمینه البته تدابیر دیگری نیز وجود دارد مانند بحث افزایش سرعت که اگر به وجود بیاید باعث رفع بخشی از مشکلات ما خواهد شد. امیدواریم با تدابیری که مسئولان راه آهن اتخاذ می کنند شرایط عبور و مرور همه شرکت هایی که در بخش های مسافری و باری ریلی فعالیت می کنند فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.