| کد خبر: 160607 |

راه آهن از طرح های خود استفاده بنگاهی نمی‌کند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر اینکه این شرکت از طرح‌های خود استفاده بنگاهی نکرده بلکه در جهت خدمات ملی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند گفت: ما در بسیاری از طرح‌های خود نه‌تنها منتفع نمی‌شویم بلکه زیان نیز می‌بینیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن با تأکید بر اینکه این شرکت از طرح های خود استفاده بنگاهی نکرده بلکه در جهت خدمات ملی از آن ها بهره برداری می کند گفت: ما در بسیاری از طرح های خود نه تنها منتفع نمی شویم بلکه زیان نیز می بینیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جلسه مجمع عمومی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای منتهی به۹۴/۱۲/۲۹ لغایت ۹۶/۱۲/۲۹ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ساختمان مرکزی شرکت راه آهن برگزار شد و  گزارش شرکت راه آهن در ۴ بخش عملکرد مالی، عملکرد عملیاتی، بندهای حسابرسی و بازرسی مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت. 

موضوع اعتبارات، تأمین منابع مالی و اعتبارات اسنادی، بهره برداری از اوراق مشارکت، توسعه شبکه ریلی، عملکرد ناوگان، تعداد طرح های تکمیل شده و در دست اجرا ازجمله مسائلی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت. 

همچنین بررسی حسابرس سازمان حسابرسی و پاسخ به سؤالات آن در ۱۳ بند مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت. 

در این جلسه سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن با تأکید بر اینکه راه آهن از طرح های خود استفاده بنگاهی نکرده بلکه از آن در جهت خدمات ملی بهره برداری می کند گفت: ما در بسیاری از طرح های خود نه تنها منتفع نمی شویم بلکه زیان نیز می بینیم. 

وی افزود: ساختار فعلی راه آهن به عنوان یک شرکت دولتی مکلف به تبعیت از قوانین دولتی است و از سوی دیگر از ما انتظار دارند، مانند شرکت های خصوصی سود ده باشیم.

گفتنی در پایان غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه با بیان اینکه تغییرات مثبتی در ارائه صورت های مالی شرکت راه آهن ایجاد شده است، اظهار داشت: مقایسه این ارقام ارائه شده با عملکرد راه آهن نشان از مطلوبیت کار می دهد.

سعید رسولی عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن گزارش عملکرد مالی و پیشرفت در این نشست، طرح های تملک دارایی های سرمایه ای را ارائه و به سؤالات اعضا و مجمع پاسخ دادند، پس ازآن گزارش بندهای حسابرسی توسط حسابرس قرائت و ذی حساب طرح های عمرانی راه آهن و همکارانش، پاسخ هر بند را ارائه نمودند.

گفتنی است، این جلسه با حضور سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری و حسابرسی، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران شرکت راه آهن، نمایندگان سازمان برنامه وبودجه و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و هیئت عامل سازمان حسابرسی برگزار شد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.