| کد خبر: 181265 |

◄ تاکید بر توجه و تعمیر موتور اتوبوس های کارکرده دیزلی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران و شرکت‌های بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد حمایت کرد.

تین نیوز

نشست هم اندیشی شرکت های بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد اتوبوس رانی تهران، با حضور معاون محترم حمل ونقل و ترافیک شهرداری، مدیرعامل شرکت واحد و همچنین مدیران شرکت های خصوصی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محسن پورسید آقایی مشاور شهردار تهران و معاونت حمل ونقل و ترافیک روز دوشنبه اول بهمن ماه با حضور در ستاد مرکزی شرکت واحد و در یک نشست صمیمی، پای صحبت و درد دل مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی اتوبوسرانی نشست.

در این جلسه ابتدا نماینده ایی از این شرکت ها به موضوعات مختلف اجرایی در شهر، فرسودگی اتوبوس ها، هزینه بالای تعمیرات ونگهداری، محدودیت ها و انتظارات و همچنین بیان کمک از شهرداری برای بازسازی ناوگان تا زمان محقق شدن نوسازی، مشکلات نصب فیلتر جذب دوده و ... پرداخت.

پورسیدآقایی در ادامه جلسه و پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه های بخش خصوصی و مدیریت شرکت واحد، با بیان آمار جابه جایی روزانه ناوگان اتوبوسرانی تهران، اهمیت و شان خدمت به مردم و برکات حاصل از خدمت صادقانه، افزود: الزام به نوسازی ناوگان بر کسی پوشیده نیست و دولت محترم هم برای تحقق این موضوع حمایت خویش را اعلام نموده است که امید داریم مقدمات کار به زودی حاصل شود.

تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی، با پیشنهاد مطرح شده در این نشست، موافقم که با برنامه ریزی و اخذ مجوز لازم برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوس های بازسازی شده صورت گیرد.

او بیان کرد: برنامه ریزی برای اخذ تسهیلات مناسب بانکی برای تامین بخشی از نیاز ناوگان اتوبوس رانی، در دستور کار معاونت قرار دارد.

وی افزود: پیشنهادشده برای تعیین نرخ کرایه بلیت، ملاک نرخ تورم سالیانه باشد.

پورسیدآقایی با اشاره به اهمیت و الزام استاندارد کشور به نصب پالایه جاذب دوده بر روی اتوبوس ها، به توجه و تعمیر موتور اتوبوس های کارکرده دیزلی تاکید نمود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری در خاتمه گفت: اتوبوس های جدید دارای فیلتر جذب دوده و استاندارد یورو بالا هستند و از بابت ایجاد آلودگی هوا مشکلی ندارند. طبق آمار ارائه شده تقریبا بخش کمی از آلودگی شهر تهران ناشی از تردد خودروهای دیزلی سرویس ادارات و اتوبوس های فرسوده است که بایستی موردتوجه همه دست اندرکاران قرار گیرد. انجام معاینه فنی مستمر یکی از مهم ترین ابزارهای کنترلی در کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.