| کد خبر: 195265 |

◄ راستاد از کدام تأثیر‌گذاری سازمان بنادر سخن می‌گوید؟

آقای راستاد بر اساس کدام مدارک و اطلاعات مستند این ادعاها را بیان می‌کنند؟ مردم و به ویژه جامعه دریایی کشور آگاه شده‌اند و می دانند که دبیرکل آیمو در خصوص حوادث اخیر رخ داده برای کشتی ها در خلیج فارس و دریای عمان چه گفته است. کی تاک لیم، دبیر کل آیمو هم به مانند دبیر کل سازمان ملل متحدبدون آن که نامی از کشوری بیاورد، این اقدامات را محکوم کرد. هدف راستاد از اینگونه اظهارات چیست؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل دریایی با رد اظهارات تازه محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، درباره ردیابی شناورهای دوربرد» گفت: « این ادعاها در حالی بیان شده که دیده می‌شود برخی شناورهای تجاری با گواهینامه منقضی شده یا با گواهینامه صوری وارد آب‌های ایران می‌شوند.»

به گزارش تین نیوز، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، روز دوشنبه، خبر از تصویب پروژه هوشمندسازی بنادر و نظارت سیستماتیک بر تردد شناورها بر اساس شاخص‌های دولت الکترونیک داد و گفت: «لازم است با حمایت همه جانبه مدیران و کارشناسان و بر اساس افق زمانی مشخص ترسیم شده و به انجام برسد.»

این در حالی است که رضا محمدعلی بیگی کارشناس حوزه حمل و نقل دریایی درباره این اظهارات می‌گوید: چطور می شود که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادعای ردیابی شناورهای با برد بلند می‌کند؟ سازمان بنادر و دریانوردی ابتدا باید ردیابی تردد شناورهای با برد کوتاه‌ را به سرانجام برساند و سپس به ردیابی با برد بلند فکر کند.

این کارشناس در خصوص هوشمندسازی بنادر افزود: هوشمندسازی نیاز به زیر ساخت و دانش فنی دارد. اما در حال حاضر در صنعت دریایی کشور ما نه زیر ساخت مناسبی وجود دارد نه دانش لازم برای هوشمند سازی وجود دارد. هوشمندسازی بنادر صرفا مانندتولید سوخت منطبق با استاندارهای جهانی (سوخت مازوت با حداکثر سولفور نیم درصد) در داخل ایران، ادعایی بیش نیست.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به صحبت‌های راستاد درباره تاثیرگذاری در نشست های دریایی بین‌المللی و نقش گسترده ایران در IMO اشاره کرد و گفت: ایران 20 سال پیش در عضویت شورای اجرایی IMO بوده و از آن زمان تاکنون موفق به عضویت در این شورا نشده. این درحالی است که سازمان بنادر ایران در ابتدایی ترین حالت برای تاثیرگذاری و نقش گسترده باید عضو این شورا باشد. کشور ایران از 20 سال پیش به دنبال عضویت در این شورا بوده که تاکنون نتوانسته عضو این شورا شود.

بیگی در واکنش به ادعای راستاد در خصوص اینکه سازمان بنادر و دریانوردی پس از رخدادهای به وجود آمده در خلیج فارس، مانع تصویب قطعنامه ضد ایرانی در آیمو شد بیان کرد: آقای راستاد بر اساس کدام مدارک و اطلاعات مستند این ادعاها را بیان می‌کنند؟ مردم و به ویژه جامعه دریایی کشور آگاه شده‌اند و می دانند که دبیرکل آیمو در خصوص حوادث اخیر رخ داده برای کشتی ها در خلیج فارس و دریای عمان چه گفته است. کی تاک لیم، دبیر کل آیمو هم به مانند دبیر کل سازمان ملل متحدبدون آن که نامی از کشوری بیاورد، این اقدامات را محکوم کرد. هدف راستاد از اینگونه اظهارات چیست؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایمان 6 0

    سلام و جهت اطلاع مخاطبین این یادداشت باید عرض کنم: تاثیرگذاری اقدامات سازمان بنادر در حوزه سیاست گذاری های بین المللی دریا صفر است. جماعتی در تعجب مانده که اقای راستاد حرف از چه تاثیراتی می زند !؟ کدوم تاثیر که نتیجه اش برای صنعت دریایی ناملموس است! اقایون مدعی هستند که تحریم ها تاثیری بر عملکرد بنادر و کشتیرانی کشور نداشته! ولی سیاست ها و برنامه های سازمان بنادر تاثیر شگرفی بر سیاست ها و راهبردهای سازمان ها و انجمن های بین المللی گذاشته ! واقعا جالبه !!