| کد خبر: 179260 |

◄ انتقاد از تلاش سازمان بنادر برای حذف انجمن مهندسی دریایی ایران از نمایشگاه صنایع دریایی

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران از تلاش سازمان بنادر برای حذف انجمن از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی انتقاد کرد.

تین نیوز

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران از تلاش سازمان بنادر برای حذف انجمن از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حسین فاضل در سخنرانی خود در افتتاحیه همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور جمع کثیری از مقامات کشوری و لشگری، اساتید، دانشجویان و از جمله مدیر عامل سازمان بنادر، از کارشکنی‌های صورت گرفته در تحویل انجمن به هیات مدیره جدید و نیز  از نحوه تصمیم سازمان بنادر درخصوص نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی که نوزده سال توسط انجمن برگزار شده و برند آن متعلق به انجمن است، انتقاد کرد.

او تشکل‌ها را صدای مردم، جامعه و بخش خصوصی قلمداد کرد و از دولتمردان خواست تا صدای تشکل‌ها را خاموش نکنند.

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: انجمن مهندسی دریایی ایران ۱۹ همایش و نمایشگاه بین‌المللی را برگزار کرد که متاسفانه امسال سازمان بنادر به بهانه مصوبه شورای ارگانهای دریایی کشور درخصوص تجمیع نمایشگاه ها و استفاده از  اختلافات داخلی انجمن، آنرا مصادره به مطلوب نمود آرم انجمن را حذف و به این موضوع اعتراض شدید کرد.

فاضل در ادامه به جلسات و پیگیری های مکرر برای انصراف سازمان بنادر از مصادره به مطلوب نمودن نمایشگاه صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بدون دخالت مستقیم وزیر محترم راه و شهرسازی، سازمان بنادر حتی حاضر نشد از تغییر زمان افتتاحیه نمایشگاه کوتاه بیایید. و گفت سازمان با همکاری منطقه آزاد کیش سالنی که همواره افتتاحیه همایش در آن برگزار میشد را در همان زمان در اختیار سازمان بنادر گذاشته و این موضوع می توانست همایش را برهم بزند.

وی گفت: تا ۱۰ دقیقه به افتتاحیه ما اصلا اطلاع نداشتیم که با توجه به حجم مقالات آیا سازمان منطقه آزاد کیش، سالنی در اختیار انجمن قرار می دهند یا خیر و آیا مقالات در آنها ارایه می شود یا نه؟  و لذا نسبت به رزرو هتل در جزیره کیش اقدام نمودیم! وی از عدم توانایی مدیران کیش در تصمیم گیری به دلیل برخی از فشارها انتقاد نمود.

او از ثبت‌نام‌کنندگان و دانشجویان بخاطر این بد عهدی سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان بنادر عذرخواهی کرد.

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به مولفه‌های توسعه‌یافتگی گفت: توسعه‌یافتگی سه محور اصلی دارد که شامل محور اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد و فناوری و نهایتا محیط زیست می باشد و گفت کلید اصلی توسعه در فرهنگ و اجتماع می باشد.

فاضل با اشاره به کلام مولا علی (ع) در خصوص یکسان نبودن برخورد کارگزاران با نیکوکاران و خطاکاران گفت این فرمایش مولا، کلیدی ترین نکته در توسعه مدنی است و همه مسئولین باید آنرا نصب العین خود قرار دهند. وی ادامه داد کنش مدیران و تک تک ما در مقابل رفتار ناشایست عدم تحویل یک انجمن بسیار مهم است چرا که نشان دهنده میزان توسعه اجتماعی ماست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.