| کد خبر: 173094 |

شهریاری اعلام کرد:

◄ افزایش چشمگیر 211درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش

تعداد مسافران دریایی جزیره مرجانی دو برابر شد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، با ارائه گزارشی از عملکرد پنج‌ماهه این بندر گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی ۲۱۱‌درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری با اعلام این‌که یک‌میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طی پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، افزود: از این میزان، یک‌میلیون تن به کالای غیرنفتی و بالغ‌بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی از سه برابری حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریورماه جاری، چهار هزار و ۲۴۰ تن ازاین‌گونه کالاها بارشد ۲۱۱‌درصدی به خارج از کشور صادرشده است.

مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، خاطرنشان کرد: طی این مدت، پنج هزار و ۸۹۱ تن کالای غیرنفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش ۷۰‌درصدی داشته و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن نیز کابوتاژ شده است.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندرکیش را شش‌هزار و ۳۲۲فروند با افزایش ۱۸ درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و شش‌هزار و ۵۲ فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.

این مقام مسئول از رشد ۱۱۶‌درصدی و دو برابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج‌ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت، ۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.

مدیر اداره بنادرودریانوردی کیش، با اشاره به فعالیت‌های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره مرجانی، گفت: علاوه بر خدمات‌رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت‌های دریایی و تفریحی بهره‌مند شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.