| کد خبر: 164433 |

در هفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط‌زیست در لندن عنوان شد:

◄ 5 اقدام لازم برای کاهش آلودگی محیط زیست دریایی

دبیرکل سازمان بین المللی دریایی(آیمو)گفت: کشورها برای الحاق به کنوانسیون بازیافت ایمن کشتی‌ها باید ترغیب شوند.

تین نیوز

دبیرکل سازمان بین المللی دریایی (آیمو) گفت: یکی از کارهای مهمی که باید برای حفظ محیط زیست دریایی انجام شود حل معضل دفع زباله های پلاستیکی در دریا است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از  سازمان بنادر و دریانوردی، کی تاک لیم درهفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی تاکید کرد: برای آنکه بتوان برای حفظ محیط زیست دریایی اقدام کرد باید 5 موضوع را در دستور کار قرار داد.اولین محور، تدوین استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه ای است.دومین موضوعی که کشورها باید مدنظر قرار دهند، معضل دفع زباله های پلاستیکی در دریا است.

او افزود:سومین اقدامی که باید در دستور کار قرار گیرد،ترغیب کشورها جهت الحاق به کنوانسیون بازیافت ایمن کشتی ها، چهارم؛ اعمال اصلاحات به کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها و پنجم؛ الزامات مربوط به استفاده از سوخت کم سولفور کشتی ها از دیگر موارد ضروری برای حفظ محیط زیست دریایی است.

اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی از 20 فروردین ماه شروع شده است و تا 24 فروردین ماه ادامه دارد. این اجلاس مدیریت گونه های مهاجم آبزی (آب توازن)، کاهش آلودگی هوا و کارایی انرژی کشتی ها (EEDI) ، انتقال تکنولوژی برای افزایش انرژی کشتی ها، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) ، اعمال اصلاحات به اسناد الزام آور و کنوانسیون ها و پیشگیری و مقابله با آلودگی دریا را در دستور کار خود قرار داده است .

بر این اساس، سه کارگروه تخصصی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ( GHG ) ، کاهش آلودگی هوا و افزایش کارایی انرژی ( EEDI ) و بازنگری الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها برگزار می شود.

بر اساس اعلام درهفتاد و دومین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی، از سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز علیرضا خجسته، پاکروان و خانم امام و معاون نماینده دایم ایران نزد آیمو ماندانا منصوریان در مقر سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در لندن حضور دارند. همچنین در این اجلاس باب الفتح نماینده شرکت ملی نفتکش و بهنام راد از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.