| کد خبر: 159067 |

◄ جعبه‌سیاه نفتکش سانچی به پاناما می‌رود

با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی باید طبق قانون، جعبه سیاه موجود در کشتی‌ها و شناورهای موجود در فضای بین‌المللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود.

تین نیوز

به دنبال پیدا شدن جعبه سیاه نفتکش ایرانی سانحه دیده در آب های چین و لزوم بررسی هرچه سریع تر اطلاعات ثبت شده در آن، معاون سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که این جعبه سیاه به کشور پاناما تحویل می شود.

به گزارش تین نیوز و به نقل از ایسنا هادی حق شناس گقت: با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیون های بین المللی باید طبق قانون، جعبه سیاه موجود در کشتی ها و شناورهای موجود در فضای بین المللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود.

او افزود: با  توجه به اینکه شناور مذکور در یکی از بنادر پاناما به ثبت رسیده است، ما باید این جعبه را به آنها تحویل دهیم و از این رو نمایندگان مرجع دریایی پاناما در حال حاضر در بندر شانگهای چین حضور دارند تا مراتب تحویل گرفتن آن را طی کنند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره چگونگی انتقال اطلاعات این جعبه سیاه به ایران نیز گفت: مسئولان پاناما طبق قوانین موظفند که اطلاعات ثبت شده در این جعبه را به طور کامل به ایران ارائه کنند و در این زمینه تردیدی وجود ندارد.

حق شناس تاکید کرد: در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی برای نهایی شدن بررسی ها روی این جعبه سیاه و اعلام گزارش دقیق آن تعیین کرد.

روز شنبه ۱۶ دی ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی در آب های نزدیک به این کشور برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه نفر از پرسنل این نفتکش پیدا شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.