| کد خبر: 146595 |

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/6

◄ توسعه نوار ساحلی راهبرد آینده سازمان بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقا بنادر کشور و عمران و آبادی بیشتر در نوار ساحلی راهبرد آینده ما خواهد بود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارتقا بنادر کشور و عمران و آبادی بیشتر در نوار ساحلی را راهبرد آینده این سازمان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد راستاد در نخستین روز فعالیت خود به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: سهم سازمان بنادر و دریانوردی در دستیابی به اهداف مهم مبتنی بر توسعه دریامحور بسیار مهم است و  برنامه ریزی منسجمی که در سازمان بنادر و دریانوردی خواهیم داشت به تحقق اهداف تعیین شده کمک خواهد کرد.

او همچنین با قدردانی از خدمات مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حدود چهار سالی که محمد سعیدنژاد سکان دار سازمان بنادر و دریانوردی بود ، دستاوردهای مهمی برای این سازمان رقم خورد که جای قدردانی و تشکر دارد.

راستاد تاکید کرد: بحث لازم الاجرا شدن کنوانسیون مدیریت آب توازن شناورها، مبحث مهمی است که طی آن بخش دریایی کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و شرکت های کشتیرانی برای اجرای این کنوانسیون و حفاظت از محیط زیست دریایی متحمل هزینه هایی خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مهلت 2 ساله برای کشتی های موجود برای تطبیق با کنوانسیون آب تصریح کرد: کشتی ها ملزم هستند پیش از اتمام مهلت اعلام شده، ضمن نصب سیستم تصفیه کننده ها ، در فاصله دویست مایلی در سواحل تبادل آب توازن داشته باشند.

راستاد با اشاره به حضور موثر ایران در IMO گفت : در برآوردی که در نیمه نخست سال جاری انجام شد، از نظر کمیت حضور گروه های اعزامی در کمیته های فرعی و اصلی IMO و همچنین از لحاظ  میزان بیانیه هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد، این سازمان به اهداف تعیین شده نزدیک است.

 او روند اظهارنظرها از سوی هیئت های ایرانی را در مجمع بین المللی دریایی رو به رشد توصیف کرد و توضیح داد: سال گذشته در مجموع 6 بیانیه ایرانی وجود داشته که در سال جاری به 27 بیانیه ارتقا پیدا کرد  و از نظر اظهار شفاهی نیز  امسال 73 مورد بوده که نسبت به 35 مورد در سال قبل رشد قابل توجهی نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با یادآوری همایش هماهنگی ارگان های دریایی در بهمن ماه سال جاری در چابهار گفت: این همایش میعادگاه دیگری برای گردهم آیی فعالان حوزه دریایی کشور جهت همفکری و برنامه ریزی برای آینده خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.