| کد خبر: 231890 |

همتی: خودروهای با کیفیت پایین با قیمت فورد فروخته می‌شوند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اصلاح کیفیت خودروهای تولیدی، گفت: بسیاری از این خودروها، کیفیت بسیار پایینی دارند، اما با قیمت فورد در بازار به فروش می‌رسانیم، که این رویه برای مردم قابل قبول نیست.

تین نیوز

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اصلاح کیفیت خودروهای تولیدی، گفت: بسیاری از این خودروها، کیفیت بسیار پایینی دارند، اما با قیمت فورد در بازار به فروش می‌رسانیم، که این رویه برای مردم قابل قبول نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات  ریاست جمهوری روز سه‌شنبه در گفت و گویی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که واردات خودرو نداریم و آن هم به دلیل تحریم و مسائل ارزی است تا موقعی که این مسائل حل شود باید زنجیره تولید خودرو را داخلی کنیم که به طور جدی در این باره برنامه داریم که هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعیت این است که باید اصلاح جدی در کیفیت خودروهای تولیدی انجام دهیم، زیرا اکنون خودروهایی را که تولید می‌کنیم و بسیاری از این خودروها، کیفیت بسیار پایینی دارند، اما با قیمت یک فورد آمریکایی در بازار به فروش می‌رسانیم، که این رویه برای مردم قابل قبول نیست.

همتی با بیان اینکه مشکل جدی در صنعت خودروسازی داریم افزود: زیان سنگین خودروسازی و قیمت‌گذاری دستوری در خودرو به معضلی بزرگ برای ما تبدیل شده است. اقتصاددان هستم و معتقدم بازار و رقابت باید قیمت را تعیین کند و دولت فقط باید نظارت کند اینکه دولت به دلایل تورمی، سطح عمومی قیمت‌ها را بالا نگه داشته معلول مشکلات ساختاری در کشور است.

وی یادآور شد: اگر بتوانیم درباره خودرو تصمیم جدی بگیریم و اینکه قیمت خودرو را بازار تعیین کند. اینکه ما قیمتی را اعلام کنیم و در این میان یک عدد دلال و رانت اینها را بگیرند و استفاده کنند، قیمت خودرویی که به دست مردم می‌رسد از نظر کیفیت یک‌پنجم یا یک‌دهم خودروهای خارجی است ولی از لحاظ قیمت با آنها برابری می‌کند. حتما این موارد را اصلاح خواهم کرد و به طور جدی برای خودروسازان برنامه دارم.  

همتی گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود که به طور قطع اتفاق خواهد افتاد یا در همین دولت فعلی و یا در اوایل دولت آینده، مسئله واردات خودرو و تعیین موضوع نرخ ارز و تعرفه بالا برای واردات خودرو را حل خواهم کرد، زیرا در شرایط فعلی فقط درآمد برای دولت ایجاد می‌کند و باعث شده خودروهای خارجی آنقدر گران شود که قیمت خودروهای داخلی هم بالا رفته است از این رو باید سیستم معیوب تعیین تعرفه و تعیین قیمت در خودروسازی را حل کنیم تا یکبار برای همیشه مشکل حل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یک روز قرار بود از صنعت خودروسازی به عنوان صنعت نوزاد حمایت شود، اما این صنعت نوزاد ۵۰ سال است که بزرگ نشده است و ما همچنان از این صنعت نوزاد حمایت می‌کنیم، وام و امکانات می‌دهیم، زیان آن را تقبل می‌کنیم و قیمت خاص به آن تحمیل می‌کنیم، حمایتی که موجب شده هم صنعت خودروسازی را متاسفانه نابود کرده‌ایم هم کیفیت را پایین آوردیم و هم مردم را از داشتن خودروی خوب و به‌روز محروم کرده‌ایم که این سیاست‌ها به کلی در دولت من تغییر خواهد کرد.

پرداخت یارانه‌ها هدفمند نیست

همتی در گفت‌وگوی دیگری، گفت: الان سه دهک پایین جامعه ما افرادی هستند که از نظر اقتصادی بسیار تحت فشار هستند و من به طور ویژه توجهم به این سه دهک پایین جامعه خواهد بود و برای اینکه بتوانیم منابع یارانه‌ای را هدفمند و بازتوزیع کنیم، حتماً باید به طبقات پایین و سه دهک پایین برسیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من قصد نداشتم عدد بدهم چون معتقدم این نوع عدددادن‌ها یک نوع رقابت برای اینکه ما چقدر پول می‌دهیم برای از مردم رای اعتماد بگیریم ایجاد می‌کند.

همتی ادامه داد: نظر من از ابتدا هم همین بود که حداقل هر خانوار در این سه دهک پایین باید یک میلیون تومان به آنها پرداخت شود اما با این حال باز هم من روی موضوع خیلی تاکید نمی‌کنم برای اینکه نمی‌خواهم وارد رقابت اعلام عدد شوم.

وی با مهم توصیف کردن منابع کشور و تامین منابع گفت: من برنامه وسیعی دارم که بازتوزیع و هدفمندسازی کنیم برای اینکه هیچ‌کس نباید شب گرسنه سر بر بالین بگذارد.

همتی اظهار کرد: اعلام کرده‌ام شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است و مفهوم آن این است که می‌خواهم مسائل را با تعامل حل کنم.

وی ادامه داد: ما اکنون در خانواده‌هایمان بچه‌های دهه هفتادی و هشتادی، کسانی هستند که حتی از نظر فکر، روش، گفتار، آداب زندگیشان با والدینشان تفاوت‌های بسیار زیادی دارند و ما می‌گوییم باید بتوانیم با اینها تعامل ایجاد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در داخل جامعه هم همینطور است ما در میان گروه‌های مختلف این تکلیف را داریم که این تعامل را به وجود بیاوریم. بنابراین اگر من به عنوان رییس‌جمهوری بیایم و تعارض‌های ایجاد کنند که مرتب بخواهم وارد حاشیه شوم، قطعا این را به نفع کشور نمی‌دانم.

همتی عنوان کرد: معتقد هستم که می‌توانیم بسیاری از مسائل کشور را با تعامل با گروه‌های مختلف و نهادها حل کنیم اما اگر قرار باشد علیرغم تاکیدات من مرتب بخواهند حاشیه ایجاد کنند و کاری کنند که ما به عنوان دولت از وظیفه اصلی‌مان دور شویم حتماً با مردم در میان می‌گذارم.

وی تصریح کرد: به نظر من مردم برای این کار بهترین قاضی هستند و می‌توانند بهترین قضاوت را داشته باشند. من امیدوارم به این مراحل نرسیم که مجبور شویم با مردم صحبت کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه بگویم نمی‌گذارند ما کار کنیم، چنین حرفی را به مردم نخواهم زد. من اگر بگویم نمی‌گذارند کار کنم، باید بگویم در چه زمینه‌ای و چه کسی نمی‌گذارد کار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.