| کد خبر: 175896 |

◄ قطعه‌سازان با تولید قطعات تقلبی کارشان را سخت نکنند

در شرایط کنونی قطعه‌سازان نباید به‌نوعی برخورد کنند که ادامه فعالیت برای آن‌ها در آینده سخت شود.

تین نیوز

در شرایط کنونی قطعه‌سازان نباید به‌نوعی برخورد کنند که ادامه فعالیت برای آن‌ها در آینده سخت شود.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به خبر تولید محصولات تقلبی توسط قطعه‌سازان بابیان این مطلب گفت: نحوه تولید باید به‌گونه‌ای باشد که در آن امکان حیات اقتصادی وجود داشته و منجر به ورشکستگی واحدهای تولیدی نشود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، ملکی درخصوص وضعیت تولید قطعه توسط قطعه‌سازان و تأثیرات آن بر چرخه صنعت خودرو کشور، اظهار داشت: زمانی که قیمت‌ها ثابت باشد و از سوی دیگر قیمت موارد اولیه افزایش داشته باشد تولید صرفه اقتصادی ندارد. با توقف تولید قطعه‌سازان امکان تأمین تولید خودرو وجود ندارد با عدم تولید خودرو شاهد چرخه معیوبی در این بخش از صنعت کشور می‌شویم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بابیان این‌که متقاضیان در طرح‌های پیش‌فروش خودرو ثبت‌نام کرده‌اند و با عدم تولید قطعه مسیر تحویل خودرو به مشتریان با مشکل مواجه می‌شود، گفت: قطعه‌سازان و خودروسازان با توجه افزایش نرخ ارز درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را دارند تا متضرر نشوند، این موضوعات درحال‌حاضر گریبان‌ صنعت خودرو کشور را گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان قطعه و خودروسازان کشور درخواست افزایش قیمت محصولات متناسب با نرخ ارز را ندارند بلکه خواستار افزایش قیمت جزعی هستند تا تولید آنها همراه باصرفه اقتصادی باشد.

قطعه‌سازان درحال‌حاضر بیش از 15هزارمیلیارد تومان از خودروسازان طلبکار هستند و متأسفانه خودروسازان پرداخت این بدهی را منوط به ارائه تسهیلات از سوی دولت کرده‌اند.

به‌طورکلی خودروسازان دولتی ایران در سال‌های گذشته همیشه مطالبه گر بوده‌اند و هیچ‌گاه حاضر به عقب‌نشینی از منافع خود نبوده‌اند و همیشه فشار را بر قطعه‌سازان و خریداران خودروهایشان وارد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.