| کد خبر: 214641 |

تسهیلات کرونایی بیش از ۱۰ هزار راننده خراسانی

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۴۳ راننده درون و برون شهری در این استان برای دریافت تسهیلات مربوط به شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

تین نیوز

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۴۳ راننده درون و برون شهری در این استان برای دریافت تسهیلات مربوط به شیوع کرونا به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد امین بابایی افزود: تاکنون از سازمان‌های زیرمجموعه راه و شهرسازی استان ۱۰ هزار و ۵۸۰ راننده برای دریافت تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی در این ارتباط در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که اطلاعات یاد شده براساس بیمه تامین اجتماعی رانندگان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: در سامانه یاد شده امکان گزارش گیری به تفکیک رانندگان بخش حمل و نقل مسافر درون شهری و برون شهری نیست با این وجود این تسهیلات به بخش مسافری تخصیص یافته چرا که حمل و نقل کالا در جاده‌های کشور در زمان کرونا متوقف نشده است.  

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: براساس آمار بیمه رانندگان، برآورد می‌شود ۵۶ هزار راننده در بخش درون و برون شهری استان برای دریافت تسهیلات کرونایی امکان ثبت نام داشته باشند.

معرفی بدون واسطه رانندگان به بانک عامل  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ثبت نام رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافر در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا آغاز شده است و پس از ثبت نام در سامانه مورد نظر، رانندگان بدون واسطه برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شوند.

ابراهیم نصری افزود: با توجه به ضرر و زیان رانندگان بخش حمل بار در شرکت‌های باربری داخلی و بین‌المللی و آسیب دیدن تجارت خارجی و ترانزیت در جریان همه‌گیری کرونا این اداره کل در حال پیگیری برای بهره‌مندی این بخش از فعالان حمل و نقل نیز از تسهیلات یاد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار و ۳۹۱ راننده اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه در خراسان رضوی در قالب ۱۳۲ شرکت حمل و نقل مسافر جادهای مشغول فعالیت هستند.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۴۳  هزار و  ۵۱  نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و  ۷۳۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.