| کد خبر: 203030 |

مشخصات پهپادی که در ترور سردار سلیمانی استفاده شد + عکس

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی آر- کیو ۹ (RQ-۹) بامداد روز جمعه گذشته فرمانده پیشین نیروی قدس و همراهان وی را شهادت رساند.

تین نیوز

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی آر- کیو ۹ (RQ-۹) بامداد روز جمعه گذشته در سکوت به اهداف مشخص شده در توطئه تروریستی دونالد ترامپ هجوم برد و با شلیک «موشک ‌های لیزری ضدتانک» فرمانده پیشین نیروی قدس و همراهان وی را شهادت رساند.

خودروی سردار سلیمانی

به گزارش تین نیوز، روزنامه دیلی میل امروز به نقل از ابومنتصر الحسینی از فرماندهان محلی بسیج مردمی عراق خبر داد: دو موشک به خودرو حامل سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برخورد کرد. یک موشک نیز به خودرو دوم اصابت کرد.

نیویورک پست نوشت: این عملیات را پهپاد آمریکایی درون «MQ-۹ Reaper» انجام داد که توانایی پرواز در ارتفاع ۵۰ هزار پایی را دارد. این پهپاد یک جنگنده مسلح چند منظوره با ارتفاع متوسط و پر قدرت است که از راه دور کنترل می‌شود و برای انجام عملیات‌های تهاجمی درجه اول طراحی شده است.

 این پهپاد رزمی حداکثر ۳۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته و تیمی دو نفره آن را از فاصله  دور هدایت می کردند. ام کیو ۹ می تواند حملات دقیق انجام داده و تصاویرشان را به فرماندهان نظامی در سراسر دنیا ارسال کند. هر فروند از این پهپاد ۶۴ میلیون دلار ارزش داشته و می تواند ۴ فروند موشک ضد تانک هدایت لیزری هلفایر با کلاهک ۲۰ کیلوگرمی را حمل کند. 

پهپاد

fMOPxmRxfkUY

نیویورک پست در ادامه به نقل از وزارت دفاع آمریکا نوشت: این پهپاد توانایی این را دارد که برای مدت طولانی نزدیک به هدف باقی بماند همچنامه سیستم‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌ای دارد و همین باعث می‌شود که برای چنین عملیات‌های حساس یک بسیار مناسب و در نوع خود منحصر به فرد باشد.

پهپاد.jpg2

این پهپاد که وزن آن بیشتر از دو تن است برای نخستین بار توسط نیروی هوایی آمریکا در سال ۲۰۰۷ استفاده شد و این توانایی را دارد که در انجام گشت‌های نظارت و کمک و همچنین در عملیات جستجو و نجات و عملیات غیرمعمول نظامی شرکت کند و ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

پهپاد.jpg3

به گفته کارشناسان، پرواز این پهپاد تقریبا در سکوت انجام شده و اهداف مورد نظر، از نزدیک شدن آن خبردار نمی شوند.

در سال ۲۰۱۵ ارتش آمریکا اعلام کرد که ۹۳ عدد از این پهپاد منحصر به فرد را در اختیار دارد که تعداد آن نسبت به نوع قبلی آن «MQ-۱ Predator»‌ بیشتر و مستحکم‌تر نیز است. این پهپاد موشک‌های «AGM-۱۱۴ Hellfire» را حمل و شلیک می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.