| کد خبر: 196287 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

◄ پروژه های ساختمانی آلاینده متوقف می‎شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از توقف پروژه‌های عمرانی و ساختمانی دارای آلودگی صوتی و محیط‌زیستی در شهر خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه نشست دوشنبه های پاسخگویی که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزارشد، با حضور در جمع خبرنگاران از توقف پروژه های عمرانی و ساختمانی دارای آلودگی صوتی و محیط زیستی در شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محسن پورسید آقایی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر مالکان پروژه های ساختمان سازی در صورتی که آلودگی صوتی و زیست محیطی دستگاه های دیزل و ژنراتور خود را برطرف نکنند، پروژه عمرانی آن ها متوقف می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که شهروندان همواره به آن اعتراض داشته اند پروژه های ساختمان سازی و استفاده از موتورهای ژنراتوری بوده چرا که دود و صدای آن ها کنترل شده نیست و سبب گلایه مندی شهروندان است. بنابراین شهرداری برای رفع این مشکل لایحه ای به شورا ارسال کرد تا شهرداری مالکان را موظف به استانداردسازی در این زمینه کند بر همین اساس معاینه فنی خودروهای دیزلی ساختمان سازی بررسی و اکیپ های سیار معاینه فنی در محل اجرای پروژ ها حاضر خواهند شد.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب که  اگر این خودروها نتوانند نمره قبولی معاینه فنی دریافت کنند باید فعالیت خودرو تا زمان کسب استانداردهای معاینه فنی متوقف شود، یادآور شد: بر اساس این لایحه صدای ناشی از موتورهای ژنراتوری در پروژه های ساختمان سازی مشخص می شود تا چند دسیبل می تواند باشد که برای ساکنین ناراحتی ایجاد نکند.

وی افزود: از این پس تمامی پروژه هاییی که موفق به اخذ پروانه ساخت  شده اند به منظور بررسی تجهیزات دیزلی مورد بازرسی قرار می گیرند.

پورسیدآقایی در باره فیلتر دوده و ضرورت نصب آن در وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت : نگاه صنفی و بخشی به مسائل نباید داشت و نمی توان از آلودگی تهران به سادگی عبور کرد. اگر وسیله ای گران است نباید در جهت حذف آن برویم و هم چنین اگر نامه ای در این زمینه از جانب دولت ارسال شده باشد ما مخالف آن هستیم.  هیچ مرجعی از دولت فکر نکنم قصد داشته باشد با سلامت مردم بازی کند.

معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: طبق برنامه تا پایان سال جاری باید متورسیکلت های فرسوده از رده خارج شوند که امیدوار هستیم این مهم در مدت یاد شده محقق شود.

وی در واکنش به افزایش انتقادات به اجرای طرح جدید ترافیک نیز گفت: منتقدان بر اساس چه سندی آمار ارائه می کنند آیا آن ها با ماهواره ترافیک را مشاهده می کنند؟ مشاهدات دوربین ها حکایت از کاهش ترافیک و کمتر شدن طول صف ترافیک در داخل و خارج از طرح است. نباید برخی مسیر توقف شان را به همه خیابان ها تعمیم دهند و با یک محور نمی توان قضاوت کرد.

وی در خصوص طرح جامع خطوط مترو تهران و حومه، خاطرنشان کرد: کلیات این مسئله ارائه شده و تهران 10 خط درون شهری  و یک خط صادقیه-کرج احداث خواهد شد و تا سال 1420 ، اسلام شهر، پاکدشت، اندیشه نیز صاحب مترو می شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.